Jaguar představil všemi očekávanou novinku. Tou je zběsilý Jaguar F-Type Coupé R, který vychází z velmi zajímavého konceptu C-X16, který se představil předloni na autosalonu ve Frankfurtu.
Základní verzí je F-Type využívající sílu třílitrového šestiválce s kompresorem o výkonu 340 koní a točivým momentem 450 Nm. Tato verze zrychlí z 0 – 100 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 259 km/h. Střední variantou je F-Type Coupe S V6, který se stejným motorem disponuje výkonem 380 koní a točivým momentem 510 Nm. Tato verze zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost byla posunuta na 275 km/h.
Nyní však přichází nejostřejší verze F-Type Coupe R.. To znamená zvýšený výkon na hranici 550 koní a točivý moment 680 Nm. Zrychlení z 0 – 100 km/h se uskuteční za rovné 4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 300 km/h.
Jaguar také vyslyšel požadavky novinářů na silnější brzdové ústrojí a tak verze R bude nabízena s karbon-keramickými kotouči, které ušetří na voze až 21 kilogramů. Všechny motorizace jsou standardně vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou Quickshift s pádly pro řazení na volantu.
První vozy Jaguar F-Type R ke svým zákazníkům zamíří už v březnu roku 2014.Jaguaru F-Type Coupé už také oznámil ceny pro britský trh. Základní model startuje na částce 51.235 liber, za silnější třílitrový šestiválec zákazníci zaplatí 60.235 liber. Nejdražší verze R s motorem 5.0 V8 bude stát minimálně 85.000 liber (v přepočtu 2,6 milionu Kč).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?