Jaguar představil všemi očekávanou novinku. Tou je zběsilý Jaguar F-Type Coupé R, který vychází z velmi zajímavého konceptu C-X16, který se představil předloni na autosalonu ve Frankfurtu.
Základní verzí je F-Type využívající sílu třílitrového šestiválce s kompresorem o výkonu 340 koní a točivým momentem 450 Nm. Tato verze zrychlí z 0 – 100 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 259 km/h. Střední variantou je F-Type Coupe S V6, který se stejným motorem disponuje výkonem 380 koní a točivým momentem 510 Nm. Tato verze zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost byla posunuta na 275 km/h.
Nyní však přichází nejostřejší verze F-Type Coupe R.. To znamená zvýšený výkon na hranici 550 koní a točivý moment 680 Nm. Zrychlení z 0 – 100 km/h se uskuteční za rovné 4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 300 km/h.
Jaguar také vyslyšel požadavky novinářů na silnější brzdové ústrojí a tak verze R bude nabízena s karbon-keramickými kotouči, které ušetří na voze až 21 kilogramů. Všechny motorizace jsou standardně vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou Quickshift s pádly pro řazení na volantu.
První vozy Jaguar F-Type R ke svým zákazníkům zamíří už v březnu roku 2014.Jaguaru F-Type Coupé už také oznámil ceny pro britský trh. Základní model startuje na částce 51.235 liber, za silnější třílitrový šestiválec zákazníci zaplatí 60.235 liber. Nejdražší verze R s motorem 5.0 V8 bude stát minimálně 85.000 liber (v přepočtu 2,6 milionu Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.