Jaguar představil všemi očekávanou novinku. Tou je zběsilý Jaguar F-Type Coupé R, který vychází z velmi zajímavého konceptu C-X16, který se představil předloni na autosalonu ve Frankfurtu.
Základní verzí je F-Type využívající sílu třílitrového šestiválce s kompresorem o výkonu 340 koní a točivým momentem 450 Nm. Tato verze zrychlí z 0 – 100 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 259 km/h. Střední variantou je F-Type Coupe S V6, který se stejným motorem disponuje výkonem 380 koní a točivým momentem 510 Nm. Tato verze zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost byla posunuta na 275 km/h.
Nyní však přichází nejostřejší verze F-Type Coupe R.. To znamená zvýšený výkon na hranici 550 koní a točivý moment 680 Nm. Zrychlení z 0 – 100 km/h se uskuteční za rovné 4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 300 km/h.
Jaguar také vyslyšel požadavky novinářů na silnější brzdové ústrojí a tak verze R bude nabízena s karbon-keramickými kotouči, které ušetří na voze až 21 kilogramů. Všechny motorizace jsou standardně vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou Quickshift s pádly pro řazení na volantu.
První vozy Jaguar F-Type R ke svým zákazníkům zamíří už v březnu roku 2014.Jaguaru F-Type Coupé už také oznámil ceny pro britský trh. Základní model startuje na částce 51.235 liber, za silnější třílitrový šestiválec zákazníci zaplatí 60.235 liber. Nejdražší verze R s motorem 5.0 V8 bude stát minimálně 85.000 liber (v přepočtu 2,6 milionu Kč).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.