Japonská automobilka Nissan nedávno představila již druhou generaci svého modelu Qashqai, jehož první generace slavila se svými 2 miliony prodanými kusy obrovský úspěch.
Japonská automobilka Nissan nedávno představila již druhou generaci svého modelu Qashqai, jehož první generace slavila se svými 2 miliony prodanými kusy obrovský úspěch.
Nový Qashqai přijde již brzy do prodeje a tak vám přinášíme první informace o voze. Oproti svému předchůdci je nová generace vozu o něco delší, širší a nižší. To ostatně přispělo ke snížení aerodynamického odporu, jehož koeficient má hodnotu Cx0.32.
Nový Qashqai oproti svému předchůdci se také dočkal úbytku na váze, který činí 40kg v závislosti na motorizaci a výbavě. Společně s tím je model vybaven novými technologiemi, mezi něž se dají zařadit například přední světlomety plně sestavené z LED diod které budou ovšem za příplatek. Interiér vozu má být oproti svému předchůdci prostornější, luxusnější a příjemnější. Zapracováno bylo na odhlučnění a kvalitě materiálů. Celkově nový Qashqai nabídne standardní bohatou výbavu, kterou by mu měla konkurence závidět. Dostupná bude řada komfortních a bezpečnostních prvků a elektronických systémů. Za zmínku stojí parkovací asistent či detekce pohybujících se předmětů v jízdní dráze vozidla
Pod kapotou se bude ukrývat široká paleta motorizací. Základem benzinových motorů se stane čtyřválec 1.2 DIG-T o výkonu 115 koní a točivém momentu 190Nm. U tohoto motoru uvádí výrobce kombinovanou spotřebu 5.6l/100km a emise 129g/km. Za pár měsíců se do nabídky dostane i čtyřválcový motor 1.6 DIG-T, který nabídne až 150 koní a 240Nm točivého momentu Jeho spotřeba je podle automobilky taktéž 5.6l/100km, emise CO2 pak 132g/km.
Pro příznivce nafty jsou zde připraveny čtyřválce 1.5dCi o výkonu 110 koní a kombinovanou spotřebou 3.8l/100km. Silnějším naftovým motorem se stane motor s objemem 1.6dCi a výkonem 130 koní a kombinovanou spotřebou 4.4l/100km. Motory budou spolupracovat skrze šestistupňovou manuální převodovku, popřípadě za příplatek se dá zvolit šestistupňový automat Xtronic.
Druhá generace Nissanu Qashqai vstoupí do prodeje v lednu 2014. Cenu vozu zatím automobilka nezveřejnila.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?