Japonská automobilka Nissan nedávno představila již druhou generaci svého modelu Qashqai, jehož první generace slavila se svými 2 miliony prodanými kusy obrovský úspěch.
Japonská automobilka Nissan nedávno představila již druhou generaci svého modelu Qashqai, jehož první generace slavila se svými 2 miliony prodanými kusy obrovský úspěch.
Nový Qashqai přijde již brzy do prodeje a tak vám přinášíme první informace o voze. Oproti svému předchůdci je nová generace vozu o něco delší, širší a nižší. To ostatně přispělo ke snížení aerodynamického odporu, jehož koeficient má hodnotu Cx0.32.
Nový Qashqai oproti svému předchůdci se také dočkal úbytku na váze, který činí 40kg v závislosti na motorizaci a výbavě. Společně s tím je model vybaven novými technologiemi, mezi něž se dají zařadit například přední světlomety plně sestavené z LED diod které budou ovšem za příplatek. Interiér vozu má být oproti svému předchůdci prostornější, luxusnější a příjemnější. Zapracováno bylo na odhlučnění a kvalitě materiálů. Celkově nový Qashqai nabídne standardní bohatou výbavu, kterou by mu měla konkurence závidět. Dostupná bude řada komfortních a bezpečnostních prvků a elektronických systémů. Za zmínku stojí parkovací asistent či detekce pohybujících se předmětů v jízdní dráze vozidla
Pod kapotou se bude ukrývat široká paleta motorizací. Základem benzinových motorů se stane čtyřválec 1.2 DIG-T o výkonu 115 koní a točivém momentu 190Nm. U tohoto motoru uvádí výrobce kombinovanou spotřebu 5.6l/100km a emise 129g/km. Za pár měsíců se do nabídky dostane i čtyřválcový motor 1.6 DIG-T, který nabídne až 150 koní a 240Nm točivého momentu Jeho spotřeba je podle automobilky taktéž 5.6l/100km, emise CO2 pak 132g/km.
Pro příznivce nafty jsou zde připraveny čtyřválce 1.5dCi o výkonu 110 koní a kombinovanou spotřebou 3.8l/100km. Silnějším naftovým motorem se stane motor s objemem 1.6dCi a výkonem 130 koní a kombinovanou spotřebou 4.4l/100km. Motory budou spolupracovat skrze šestistupňovou manuální převodovku, popřípadě za příplatek se dá zvolit šestistupňový automat Xtronic.
Druhá generace Nissanu Qashqai vstoupí do prodeje v lednu 2014. Cenu vozu zatím automobilka nezveřejnila.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.