Japonská automobilka Nissan nedávno představila již druhou generaci svého modelu Qashqai, jehož první generace slavila se svými 2 miliony prodanými kusy obrovský úspěch.
Japonská automobilka Nissan nedávno představila již druhou generaci svého modelu Qashqai, jehož první generace slavila se svými 2 miliony prodanými kusy obrovský úspěch.
Nový Qashqai přijde již brzy do prodeje a tak vám přinášíme první informace o voze. Oproti svému předchůdci je nová generace vozu o něco delší, širší a nižší. To ostatně přispělo ke snížení aerodynamického odporu, jehož koeficient má hodnotu Cx0.32.
Nový Qashqai oproti svému předchůdci se také dočkal úbytku na váze, který činí 40kg v závislosti na motorizaci a výbavě. Společně s tím je model vybaven novými technologiemi, mezi něž se dají zařadit například přední světlomety plně sestavené z LED diod které budou ovšem za příplatek. Interiér vozu má být oproti svému předchůdci prostornější, luxusnější a příjemnější. Zapracováno bylo na odhlučnění a kvalitě materiálů. Celkově nový Qashqai nabídne standardní bohatou výbavu, kterou by mu měla konkurence závidět. Dostupná bude řada komfortních a bezpečnostních prvků a elektronických systémů. Za zmínku stojí parkovací asistent či detekce pohybujících se předmětů v jízdní dráze vozidla
Pod kapotou se bude ukrývat široká paleta motorizací. Základem benzinových motorů se stane čtyřválec 1.2 DIG-T o výkonu 115 koní a točivém momentu 190Nm. U tohoto motoru uvádí výrobce kombinovanou spotřebu 5.6l/100km a emise 129g/km. Za pár měsíců se do nabídky dostane i čtyřválcový motor 1.6 DIG-T, který nabídne až 150 koní a 240Nm točivého momentu Jeho spotřeba je podle automobilky taktéž 5.6l/100km, emise CO2 pak 132g/km.
Pro příznivce nafty jsou zde připraveny čtyřválce 1.5dCi o výkonu 110 koní a kombinovanou spotřebou 3.8l/100km. Silnějším naftovým motorem se stane motor s objemem 1.6dCi a výkonem 130 koní a kombinovanou spotřebou 4.4l/100km. Motory budou spolupracovat skrze šestistupňovou manuální převodovku, popřípadě za příplatek se dá zvolit šestistupňový automat Xtronic.
Druhá generace Nissanu Qashqai vstoupí do prodeje v lednu 2014. Cenu vozu zatím automobilka nezveřejnila.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?