Britská automobilka McLaren pomalu a jistě chystá model s kódovým označením P13, který bude menším sourozencem současného hypersportu McLarenu P1. Nový McLaren P13 přijede koncem příštího roku a na mušce bude mít výkonné a rychlé Porsche 911 Turbo.
Britská automobilka McLaren pomalu a jistě chystá model s kódovým označením P13, který bude menším sourozencem současného hypersportu McLarenu P1. Nový McLaren P13 přijede koncem příštího roku a na mušce bude mít výkonné a rychlé Porsche 911 Turbo.
Model P13 dostane uložený přeplňovaný osmiválec o objemu 3.8 litru, disponující výkonem kolem 450 koní. Hmotnost bude o pár desítek kilogramů nižší než u McLarenu MP4-12C, tudíž se dostane pod hranicí 1434 kg.
Design P13 se dle prvního renderu od Auto Expressu inspiruje hodně od modelu P1. K vidění tak je podobné ztvárnění přední části s dvěma nasávacími otvory v kapotě a přední světlomety s LED diodami. Samozřejmostí pro P13ku bude karbonový monokok karoserie.
McLaren P13 se chystá představit veřejnosti poprvé na konci příštího roku, následné prodeje se rozběhnou v roce 2015. Základní cena je již teď odhadnuta na částku 120 000 liber (v přepočtu cca 3 627 000 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?