Britská automobilka McLaren pomalu a jistě chystá model s kódovým označením P13, který bude menším sourozencem současného hypersportu McLarenu P1. Nový McLaren P13 přijede koncem příštího roku a na mušce bude mít výkonné a rychlé Porsche 911 Turbo.
Britská automobilka McLaren pomalu a jistě chystá model s kódovým označením P13, který bude menším sourozencem současného hypersportu McLarenu P1. Nový McLaren P13 přijede koncem příštího roku a na mušce bude mít výkonné a rychlé Porsche 911 Turbo.
Model P13 dostane uložený přeplňovaný osmiválec o objemu 3.8 litru, disponující výkonem kolem 450 koní. Hmotnost bude o pár desítek kilogramů nižší než u McLarenu MP4-12C, tudíž se dostane pod hranicí 1434 kg.
Design P13 se dle prvního renderu od Auto Expressu inspiruje hodně od modelu P1. K vidění tak je podobné ztvárnění přední části s dvěma nasávacími otvory v kapotě a přední světlomety s LED diodami. Samozřejmostí pro P13ku bude karbonový monokok karoserie.
McLaren P13 se chystá představit veřejnosti poprvé na konci příštího roku, následné prodeje se rozběhnou v roce 2015. Základní cena je již teď odhadnuta na částku 120 000 liber (v přepočtu cca 3 627 000 Kč).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?