V současné době je model Giulietta Quadrifoglio Verde to nejvrcholnější, co si můžete od italské automobilky Alfa Romeo pořídit. Tento vůz se řadí do kategorie „warm hatch“, což znamená, že se jedná o rychlý a zábavný vůz.
V současné době je model Giulietta Quadrifoglio Verde to nejvrcholnější, co si můžete od italské automobilky Alfa Romeo pořídit. Tento vůz se řadí do kategorie „warm hatch“, což znamená, že se jedná o rychlý a zábavný vůz.
Nejnovější zprávy z automobilky ale nyní říkají, že se budoucí nová generace Giulietty dočká i velice sportovní varianty, která znovu opráší označení GTA. Aby se verze GTA mohla rovnat s konkurencí v podobě VW Golfu GTI či budoucího Peugeotu 308 GTI, dostane tato sportovní Alfa motorizaci, jenž bude převzata od své menší sourozenkyně Alfy Romeo 4C!
Pro neznalce je nutné uvést, že se jedná o motorizaci 1750 TBi, disponující výkonem 177 kW a točivým momentem 350 Nm. Pro srovnání, současná vrcholná Alfa Romeo Giulietta QV má výkon 173 kW a 340 N.m. Říkáte si, že to není zas až takový nárůst? To se jen zdá, díky motoru z modelu 4C je již teď jistá 22 kg úspora na váze, a to nepočítáme novou koncepci karoserie, která u Giulietty váhu ještě více sníží.
Alfa Romeo Giulietta GTA bude podle evropského šéfa produktového marketingu Alberta Cavaggioniho výrazně výkonnější a při jejím vývoji budou brány dokonce v potaz i konkurenti, kterými jsou například Mercedes A 45 AMG nebo Audi S3!
Doufejme jen, že si inženýři neukousnou moc velké sousto a výsledná Giulietta GTA se po Alfě 4C stane druhým nejsportovnějším vozem v nabídce značky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?