Cadillac Escalade je tradičním symbolem okázalého luxusu na amerických silnicích. Rozložité SUV hýčkající své pasažéry se dočkalo nové generace.
Tradiční zástupce prestižní kategorie Full-size SUV přichází s inovovanou tváří, která sice přímo spočívá na současném designu, přesto je však jasně rozpoznatelná a nenechá nikoho na pochybách, že tohle je výkvět americké technologie. Výrazné jsou například svítilny, které jsou dle moderních trendů složeny výhradně z vysoce svítivých diod.
Mnohem větší změny se udály uvnitř vozu. Zajímavý je interiér, který snoubí luxus, trochu futurismu a především, kvalitní materiály. Právě ty byly kamenem úrazu mnoha amerických vozů a ve srovnání s těmi evropskými často jen těžko obstály. Vkus náročných zákazníků je však neúprosný a Escalade nám ukazuje interiér, který se jen tak nevidí. Dominuje mi velká obrazovka, které sekundují účelové ovladače klimatizace, rádia a dalších systémů. Prkaticky vše je obšito kůží nebo obloženo dřevem.
K dispozici je až osm míst ve složení 2+3+3. K dispozici bude i sedmimístná varianta s průchodem mezi zadními sedadly, která usnadní nástup pasažérům v třetí řadě. Komfort zajistí mimo jiné varianta s prodlouženým rozvorem. Zatímco standardní Escalade bude mít už tak docela monstrózních 518 centimetrů, prodloužená varianta je o celého půl metru delší.
Více než dvě a půl tuny těžký vůz bude do pohybu nutit 6,2litrový osmiválec o výkonu 420 koní. Pro dostatečnou úsporu je motor vybaven systémem odpojování válců a přímým vstřikem paliva. Cena prozatím není známa.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?