Cadillac Escalade je tradičním symbolem okázalého luxusu na amerických silnicích. Rozložité SUV hýčkající své pasažéry se dočkalo nové generace.
Tradiční zástupce prestižní kategorie Full-size SUV přichází s inovovanou tváří, která sice přímo spočívá na současném designu, přesto je však jasně rozpoznatelná a nenechá nikoho na pochybách, že tohle je výkvět americké technologie. Výrazné jsou například svítilny, které jsou dle moderních trendů složeny výhradně z vysoce svítivých diod.
Mnohem větší změny se udály uvnitř vozu. Zajímavý je interiér, který snoubí luxus, trochu futurismu a především, kvalitní materiály. Právě ty byly kamenem úrazu mnoha amerických vozů a ve srovnání s těmi evropskými často jen těžko obstály. Vkus náročných zákazníků je však neúprosný a Escalade nám ukazuje interiér, který se jen tak nevidí. Dominuje mi velká obrazovka, které sekundují účelové ovladače klimatizace, rádia a dalších systémů. Prkaticky vše je obšito kůží nebo obloženo dřevem.
K dispozici je až osm míst ve složení 2+3+3. K dispozici bude i sedmimístná varianta s průchodem mezi zadními sedadly, která usnadní nástup pasažérům v třetí řadě. Komfort zajistí mimo jiné varianta s prodlouženým rozvorem. Zatímco standardní Escalade bude mít už tak docela monstrózních 518 centimetrů, prodloužená varianta je o celého půl metru delší.
Více než dvě a půl tuny těžký vůz bude do pohybu nutit 6,2litrový osmiválec o výkonu 420 koní. Pro dostatečnou úsporu je motor vybaven systémem odpojování válců a přímým vstřikem paliva. Cena prozatím není známa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.