Cadillac Escalade je tradičním symbolem okázalého luxusu na amerických silnicích. Rozložité SUV hýčkající své pasažéry se dočkalo nové generace.
Tradiční zástupce prestižní kategorie Full-size SUV přichází s inovovanou tváří, která sice přímo spočívá na současném designu, přesto je však jasně rozpoznatelná a nenechá nikoho na pochybách, že tohle je výkvět americké technologie. Výrazné jsou například svítilny, které jsou dle moderních trendů složeny výhradně z vysoce svítivých diod.
Mnohem větší změny se udály uvnitř vozu. Zajímavý je interiér, který snoubí luxus, trochu futurismu a především, kvalitní materiály. Právě ty byly kamenem úrazu mnoha amerických vozů a ve srovnání s těmi evropskými často jen těžko obstály. Vkus náročných zákazníků je však neúprosný a Escalade nám ukazuje interiér, který se jen tak nevidí. Dominuje mi velká obrazovka, které sekundují účelové ovladače klimatizace, rádia a dalších systémů. Prkaticky vše je obšito kůží nebo obloženo dřevem.
K dispozici je až osm míst ve složení 2+3+3. K dispozici bude i sedmimístná varianta s průchodem mezi zadními sedadly, která usnadní nástup pasažérům v třetí řadě. Komfort zajistí mimo jiné varianta s prodlouženým rozvorem. Zatímco standardní Escalade bude mít už tak docela monstrózních 518 centimetrů, prodloužená varianta je o celého půl metru delší.
Více než dvě a půl tuny těžký vůz bude do pohybu nutit 6,2litrový osmiválec o výkonu 420 koní. Pro dostatečnou úsporu je motor vybaven systémem odpojování válců a přímým vstřikem paliva. Cena prozatím není známa.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.