Vo Frankfurte sa predstavila najúspornejšia škodovka všetkých čias. Pod kapotou pracuje motor 1,6 TDI (81 kW/110 k).
Na autosalóne vo Frankfurte predstavila Škoda svoj najúspornejší sériový model v histórii. Nie je ním ani najmenší, ani najľahší model značky, ako by sa dalo očakávať, najúspornejšou Škodou sa stáva nová Octavia GreenLine.
Tajomstvo rekordne nízkej udávanej kombinovanej spotreby, len 3,3 litra nafty na 100 km, spočíva v použití naftového motora 1,6 TDI s maximálnym výkonom 81 kW/110 k. O úsporu ďalšieho paliva sa okrem samotnej motorizácie postará systém štart-stop, rekuperácia brzdnej energie, pneumatiky s nízkym valivým odporom, upravená aerodynamika alebo predĺžené prevody 5-stupňovej manuálnej prevodovky.
Zaujímavosťou je, že najúspornejším modelom nie je ľahšia Fabia alebo Rapid, napriek použitiu podobne úsporných motorizácií 1,2 TDI (55 kW/75 k), resp. 1,6 TDI (66 kW/90 k). Práve spomínaný Rapid, ktorý bude vo verzii GreenLine k dispozícii ako liftback aj hatchback, sa taktiež predstavil vo Frankfurte so spotrebou 3,8 l/100 km. Väčší faceliftovaný Yeti GreenLine spotrebuje v kombinácii s motorom 1,6 TDI (77 kW/105 k) len 4,6 littra nafty na 100 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.