Vo Frankfurte sa predstavila najúspornejšia škodovka všetkých čias. Pod kapotou pracuje motor 1,6 TDI (81 kW/110 k).
Na autosalóne vo Frankfurte predstavila Škoda svoj najúspornejší sériový model v histórii. Nie je ním ani najmenší, ani najľahší model značky, ako by sa dalo očakávať, najúspornejšou Škodou sa stáva nová Octavia GreenLine.
Tajomstvo rekordne nízkej udávanej kombinovanej spotreby, len 3,3 litra nafty na 100 km, spočíva v použití naftového motora 1,6 TDI s maximálnym výkonom 81 kW/110 k. O úsporu ďalšieho paliva sa okrem samotnej motorizácie postará systém štart-stop, rekuperácia brzdnej energie, pneumatiky s nízkym valivým odporom, upravená aerodynamika alebo predĺžené prevody 5-stupňovej manuálnej prevodovky.
Zaujímavosťou je, že najúspornejším modelom nie je ľahšia Fabia alebo Rapid, napriek použitiu podobne úsporných motorizácií 1,2 TDI (55 kW/75 k), resp. 1,6 TDI (66 kW/90 k). Práve spomínaný Rapid, ktorý bude vo verzii GreenLine k dispozícii ako liftback aj hatchback, sa taktiež predstavil vo Frankfurte so spotrebou 3,8 l/100 km. Väčší faceliftovaný Yeti GreenLine spotrebuje v kombinácii s motorom 1,6 TDI (77 kW/105 k) len 4,6 littra nafty na 100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?