Podobně jako konkurence, také Peugeot od svých modelů často odvozuje ostré varianty varianty, v tomto případě s označením GTI. Jenže nová 308 na to jde trochu jinak.
Autosalon ve Frankfurtu bude dějištěm premiéry nového Peugeotu 308. Nebude zde k vidění jen běžná varianta, ukáže se zde také nejostřejší model v nabídce, 308 R. Byť prozatím jen jako koncept.
Pod kapotou nejostřejšího Peugeotu bude nadopovaný čtyřválec 1,6 THP o výkonu 270 koní. To je stejná síla, jakou tento motoru produkuje pod kapotou další novinky, Peugeotu RCZ R. Právě díky srovnání s tímto kupé můžeme odhadovat maximální rychlost na 250 km/h a zrychlení z klidu na stovku za šest sekund.
Pro ostřejší jízdu je Peugeot 308 R snížen a rozšířen, v obou případech o tři centimetry. Případné další závodníky mají odradit bojové barvy, ve kterých je koncept vyveden.
Sériovou výrobu takovéhoto hatchbacku lze očekávat. Oficiální potvrzení nicméně ještě nepadlo.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.