Opel je jednou ze značek, které alternativním palivům fandí. Mnoho svých modelů proto nabízí s nejběžnějším z alternativních paliv, tedy s LPG.
Jízda na plyn je jednou z možností, jak krotit účty za stále dražší benzín. Opel tuto možnost podporuje a mnoho svých modelů prodává i s možností pohonu na plyn. Posledním kouskem s touto možností je nejmenší hatchback pojmenovaný Adam.
Pohon na plyn není ve třídě minivozů úplně běžný a Adam by tak mohl získat jistou konkurenční výhodu, zejména díky tovární instalaci a použití LPG, které je přinejmenším v České republice znatelně rozšířenější než CNG. Přímo na autosalonu ve Frankfurtu se však Adamovi postaví konkurent - také Kia zde ukáže variantu svého Picanta na LPG.
Opelu se podařilo zabudovat bombu s plynem pod zadní sedadla tak, aby nebyl nijak narušen prostor pro cestující nebo zavazadla. Naopak díky tomu znatelně vzrostl dojezd. Se spotřebou 6,9 litru plynu na 100 kilometrů se 35litrová nádrž vyčerpá za 500 kilometrů. Když k tomu přidáme benzínovou nádrž, dopočítáme se dojezdu kolem 1200 kilometrů.
Výhodou LPG je jeho nezatížení vysokými daněmi, díky čemuž je možné jezdit s málem polovičními náklady. Řidič se však musí smířit s tím, že je mu zapovězen vjezd do podzemních garáží, kde by se případný unikající plyn mohl hromadit a způsobit neplechu.
Opel rovnou zveřejnil i ceny novinky. Upravená varianta motoru 1,4 87 koní stojí o 40 tisíc více než čistě benzínová varianta. Vzhledem ke značnému cenovému rozdílu mezi benzínem a LPG by návratnost neměla být zrovna dlouhá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?