Opel je jednou ze značek, které alternativním palivům fandí. Mnoho svých modelů proto nabízí s nejběžnějším z alternativních paliv, tedy s LPG.
Jízda na plyn je jednou z možností, jak krotit účty za stále dražší benzín. Opel tuto možnost podporuje a mnoho svých modelů prodává i s možností pohonu na plyn. Posledním kouskem s touto možností je nejmenší hatchback pojmenovaný Adam.
Pohon na plyn není ve třídě minivozů úplně běžný a Adam by tak mohl získat jistou konkurenční výhodu, zejména díky tovární instalaci a použití LPG, které je přinejmenším v České republice znatelně rozšířenější než CNG. Přímo na autosalonu ve Frankfurtu se však Adamovi postaví konkurent - také Kia zde ukáže variantu svého Picanta na LPG.
Opelu se podařilo zabudovat bombu s plynem pod zadní sedadla tak, aby nebyl nijak narušen prostor pro cestující nebo zavazadla. Naopak díky tomu znatelně vzrostl dojezd. Se spotřebou 6,9 litru plynu na 100 kilometrů se 35litrová nádrž vyčerpá za 500 kilometrů. Když k tomu přidáme benzínovou nádrž, dopočítáme se dojezdu kolem 1200 kilometrů.
Výhodou LPG je jeho nezatížení vysokými daněmi, díky čemuž je možné jezdit s málem polovičními náklady. Řidič se však musí smířit s tím, že je mu zapovězen vjezd do podzemních garáží, kde by se případný unikající plyn mohl hromadit a způsobit neplechu.
Opel rovnou zveřejnil i ceny novinky. Upravená varianta motoru 1,4 87 koní stojí o 40 tisíc více než čistě benzínová varianta. Vzhledem ke značnému cenovému rozdílu mezi benzínem a LPG by návratnost neměla být zrovna dlouhá.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.