Opel je jednou ze značek, které alternativním palivům fandí. Mnoho svých modelů proto nabízí s nejběžnějším z alternativních paliv, tedy s LPG.
Jízda na plyn je jednou z možností, jak krotit účty za stále dražší benzín. Opel tuto možnost podporuje a mnoho svých modelů prodává i s možností pohonu na plyn. Posledním kouskem s touto možností je nejmenší hatchback pojmenovaný Adam.
Pohon na plyn není ve třídě minivozů úplně běžný a Adam by tak mohl získat jistou konkurenční výhodu, zejména díky tovární instalaci a použití LPG, které je přinejmenším v České republice znatelně rozšířenější než CNG. Přímo na autosalonu ve Frankfurtu se však Adamovi postaví konkurent - také Kia zde ukáže variantu svého Picanta na LPG.
Opelu se podařilo zabudovat bombu s plynem pod zadní sedadla tak, aby nebyl nijak narušen prostor pro cestující nebo zavazadla. Naopak díky tomu znatelně vzrostl dojezd. Se spotřebou 6,9 litru plynu na 100 kilometrů se 35litrová nádrž vyčerpá za 500 kilometrů. Když k tomu přidáme benzínovou nádrž, dopočítáme se dojezdu kolem 1200 kilometrů.
Výhodou LPG je jeho nezatížení vysokými daněmi, díky čemuž je možné jezdit s málem polovičními náklady. Řidič se však musí smířit s tím, že je mu zapovězen vjezd do podzemních garáží, kde by se případný unikající plyn mohl hromadit a způsobit neplechu.
Opel rovnou zveřejnil i ceny novinky. Upravená varianta motoru 1,4 87 koní stojí o 40 tisíc více než čistě benzínová varianta. Vzhledem ke značnému cenovému rozdílu mezi benzínem a LPG by návratnost neměla být zrovna dlouhá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.