Opel je jednou ze značek, které alternativním palivům fandí. Mnoho svých modelů proto nabízí s nejběžnějším z alternativních paliv, tedy s LPG.
Jízda na plyn je jednou z možností, jak krotit účty za stále dražší benzín. Opel tuto možnost podporuje a mnoho svých modelů prodává i s možností pohonu na plyn. Posledním kouskem s touto možností je nejmenší hatchback pojmenovaný Adam.
Pohon na plyn není ve třídě minivozů úplně běžný a Adam by tak mohl získat jistou konkurenční výhodu, zejména díky tovární instalaci a použití LPG, které je přinejmenším v České republice znatelně rozšířenější než CNG. Přímo na autosalonu ve Frankfurtu se však Adamovi postaví konkurent - také Kia zde ukáže variantu svého Picanta na LPG.
Opelu se podařilo zabudovat bombu s plynem pod zadní sedadla tak, aby nebyl nijak narušen prostor pro cestující nebo zavazadla. Naopak díky tomu znatelně vzrostl dojezd. Se spotřebou 6,9 litru plynu na 100 kilometrů se 35litrová nádrž vyčerpá za 500 kilometrů. Když k tomu přidáme benzínovou nádrž, dopočítáme se dojezdu kolem 1200 kilometrů.
Výhodou LPG je jeho nezatížení vysokými daněmi, díky čemuž je možné jezdit s málem polovičními náklady. Řidič se však musí smířit s tím, že je mu zapovězen vjezd do podzemních garáží, kde by se případný unikající plyn mohl hromadit a způsobit neplechu.
Opel rovnou zveřejnil i ceny novinky. Upravená varianta motoru 1,4 87 koní stojí o 40 tisíc více než čistě benzínová varianta. Vzhledem ke značnému cenovému rozdílu mezi benzínem a LPG by návratnost neměla být zrovna dlouhá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.