Šampión v úspornej jazde Gerhard Plattner stanovil nový rekord - tentoraz s vozidlom Škoda Citigo CNG.
Po piatich dňoch a 2 619 kilometroch prišiel v piatok do Štokholmu, cieľa svojej rekordnej cesty. Dosiahol priemernú spotrebu 2,39 kg zemného plynu na 100 km. To znamená nižšiu hodnotu spotreby Citigo CNG ako udáva výrobca. Na nákup paliva mu stačilo menej ako 100 eur.
Na 2 619 km dlhej ceste predstavovali emisie CO2 iba 65 g/km, teda výrazne pod normovanou hodnotou. Škoda Citigo CNG sa vyznačuje úplne mimoriadnou efektívnosťou. S týmto vozidlom pre všedný deň dosiahnete bez problémov maximálnu rýchlosť 164 km/h. Jeho litrový trojvalcový motor poskytuje výkon 50 kW. S iba 2,9 kilogramami zemného plynu na 100 kilometrov patrí Citigo k najúspornejším autám na svete.
Pre Gerharda Plattnera je popri nízkej hodnote súčiniteľa odporu vzduchu (cx = 0,33) veľmi dôležitá aj nízka hmotnosť vozidla. Citigo CNG totiž váži iba 1 031 kilogramov. To je podmienkou mimoriadne úspornej jazdy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.