Šampión v úspornej jazde Gerhard Plattner stanovil nový rekord - tentoraz s vozidlom Škoda Citigo CNG.
Po piatich dňoch a 2 619 kilometroch prišiel v piatok do Štokholmu, cieľa svojej rekordnej cesty. Dosiahol priemernú spotrebu 2,39 kg zemného plynu na 100 km. To znamená nižšiu hodnotu spotreby Citigo CNG ako udáva výrobca. Na nákup paliva mu stačilo menej ako 100 eur.
Na 2 619 km dlhej ceste predstavovali emisie CO2 iba 65 g/km, teda výrazne pod normovanou hodnotou. Škoda Citigo CNG sa vyznačuje úplne mimoriadnou efektívnosťou. S týmto vozidlom pre všedný deň dosiahnete bez problémov maximálnu rýchlosť 164 km/h. Jeho litrový trojvalcový motor poskytuje výkon 50 kW. S iba 2,9 kilogramami zemného plynu na 100 kilometrov patrí Citigo k najúspornejším autám na svete.
Pre Gerharda Plattnera je popri nízkej hodnote súčiniteľa odporu vzduchu (cx = 0,33) veľmi dôležitá aj nízka hmotnosť vozidla. Citigo CNG totiž váži iba 1 031 kilogramov. To je podmienkou mimoriadne úspornej jazdy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.