BMW připravuje také další zástupce do nově vytvářené řady i. Údajně již ve Frankfurtu by se měla ukázat varianta honosící se označením i8.
BMW již oficiálně představilo prozatím nejmenší vůz s označením i, je jím model i3, který se v sériové podobě ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Je ale možné, že tam nezůstane osamocen.
Magazín Edmunds totiž uvádí, že BMW si nechává jako překvapení uvedení druhého modelu s písmenem i, totiž modelu i8. Na rozdíl od kompaktního hatchbacku i3 půjde o větší sportovní kupé, které bude mít pod kapotou dva motory. Ten spalovací by však na rozdíl od i3 neměl sloužit jen jako "prodlužovač dojezdu", ale jako plnohodnotný pohon. Půjde pravděpodobně o benzínový tříválec o obejmu 1,5 litru. Spolu s elektromotorem by se měl výkon vyšplhat na velmi slušných 400 koní, přičemž beznínový motor má samotný dávat výkon 230 koní. Zrychlení z klidu na stovku má být dílem pěti sekund, maximální rychlost má omezení na 250 km/h.
Sada baterií má být schopna vůz živit bez pomoci spalovacího motoru na trase dlouhé až 35 kilometrů. Pak dojde šťáva, kterou je ale možné dodat z běžné domovní zásuvky za 3 hodiny.
Automobilce se podařilo docela na uzdě udržet i hmotnost, která se má pohybovat těsně pod tunou a půl. Umístění baterií velmi nízko má pozitivní vliv na jízdní stabilitu, zatímco rozložení hmotnosti 50:50 znamená dobré vyvážení 469 cm dlouhého vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.