BMW připravuje také další zástupce do nově vytvářené řady i. Údajně již ve Frankfurtu by se měla ukázat varianta honosící se označením i8.
BMW již oficiálně představilo prozatím nejmenší vůz s označením i, je jím model i3, který se v sériové podobě ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Je ale možné, že tam nezůstane osamocen.
Magazín Edmunds totiž uvádí, že BMW si nechává jako překvapení uvedení druhého modelu s písmenem i, totiž modelu i8. Na rozdíl od kompaktního hatchbacku i3 půjde o větší sportovní kupé, které bude mít pod kapotou dva motory. Ten spalovací by však na rozdíl od i3 neměl sloužit jen jako "prodlužovač dojezdu", ale jako plnohodnotný pohon. Půjde pravděpodobně o benzínový tříválec o obejmu 1,5 litru. Spolu s elektromotorem by se měl výkon vyšplhat na velmi slušných 400 koní, přičemž beznínový motor má samotný dávat výkon 230 koní. Zrychlení z klidu na stovku má být dílem pěti sekund, maximální rychlost má omezení na 250 km/h.
Sada baterií má být schopna vůz živit bez pomoci spalovacího motoru na trase dlouhé až 35 kilometrů. Pak dojde šťáva, kterou je ale možné dodat z běžné domovní zásuvky za 3 hodiny.
Automobilce se podařilo docela na uzdě udržet i hmotnost, která se má pohybovat těsně pod tunou a půl. Umístění baterií velmi nízko má pozitivní vliv na jízdní stabilitu, zatímco rozložení hmotnosti 50:50 znamená dobré vyvážení 469 cm dlouhého vozu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?