BMW připravuje také další zástupce do nově vytvářené řady i. Údajně již ve Frankfurtu by se měla ukázat varianta honosící se označením i8.
BMW již oficiálně představilo prozatím nejmenší vůz s označením i, je jím model i3, který se v sériové podobě ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Je ale možné, že tam nezůstane osamocen.
Magazín Edmunds totiž uvádí, že BMW si nechává jako překvapení uvedení druhého modelu s písmenem i, totiž modelu i8. Na rozdíl od kompaktního hatchbacku i3 půjde o větší sportovní kupé, které bude mít pod kapotou dva motory. Ten spalovací by však na rozdíl od i3 neměl sloužit jen jako "prodlužovač dojezdu", ale jako plnohodnotný pohon. Půjde pravděpodobně o benzínový tříválec o obejmu 1,5 litru. Spolu s elektromotorem by se měl výkon vyšplhat na velmi slušných 400 koní, přičemž beznínový motor má samotný dávat výkon 230 koní. Zrychlení z klidu na stovku má být dílem pěti sekund, maximální rychlost má omezení na 250 km/h.
Sada baterií má být schopna vůz živit bez pomoci spalovacího motoru na trase dlouhé až 35 kilometrů. Pak dojde šťáva, kterou je ale možné dodat z běžné domovní zásuvky za 3 hodiny.
Automobilce se podařilo docela na uzdě udržet i hmotnost, která se má pohybovat těsně pod tunou a půl. Umístění baterií velmi nízko má pozitivní vliv na jízdní stabilitu, zatímco rozložení hmotnosti 50:50 znamená dobré vyvážení 469 cm dlouhého vozu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.