Čínska automobilka Venucia sa v spolupráci s Nissanom postarala o znovuzrodenie modelu Tiida.
Japonský Nissan Tiida ešte nepovedal posledné zbohom. V Európe síce nemal nástupca legendárnej Almery veľký úspech, na japonskom a americkom trhu sa však predaje hýbali celkom slušne. V roku 2011 sa dokonca predstavila aj druhá generácia tohto hatchbacku nižšej strednej triedy, tá sa predáva už len v Ázii. Európa na priameho nástupcu ešte len čaká, plnohodnotný kompakt sa predstaví už v budúcom roku.
Tiida momentálne zažíva menšie znovuzrodenie. Partnerská čínska automobilka Dongfeng spolupracujúca s Nissanom predstavuje kompaktný model pod značkou Venucia s označením R50 a crossover s označením R50X. Fotografie si môžete pozrieť vo fotogalérii.
Venucia R50 a R50X nie je ničím iným, len faceliftovaným Nissanom Tiida prvej generácie. Model R50X dostal zvýšený podvozok a ochranné oplastovanie karosérie, ktoré okrem praktických účinkov zatraktívňuje dizajn automobilu. O pohon novinky sa stará atmosférický štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,6 litra, ktorý ponúka maximálny výkon 84 kW.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?