Čínska automobilka Venucia sa v spolupráci s Nissanom postarala o znovuzrodenie modelu Tiida.
Japonský Nissan Tiida ešte nepovedal posledné zbohom. V Európe síce nemal nástupca legendárnej Almery veľký úspech, na japonskom a americkom trhu sa však predaje hýbali celkom slušne. V roku 2011 sa dokonca predstavila aj druhá generácia tohto hatchbacku nižšej strednej triedy, tá sa predáva už len v Ázii. Európa na priameho nástupcu ešte len čaká, plnohodnotný kompakt sa predstaví už v budúcom roku.
Tiida momentálne zažíva menšie znovuzrodenie. Partnerská čínska automobilka Dongfeng spolupracujúca s Nissanom predstavuje kompaktný model pod značkou Venucia s označením R50 a crossover s označením R50X. Fotografie si môžete pozrieť vo fotogalérii.
Venucia R50 a R50X nie je ničím iným, len faceliftovaným Nissanom Tiida prvej generácie. Model R50X dostal zvýšený podvozok a ochranné oplastovanie karosérie, ktoré okrem praktických účinkov zatraktívňuje dizajn automobilu. O pohon novinky sa stará atmosférický štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,6 litra, ktorý ponúka maximálny výkon 84 kW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.