Po 5-miestnom rodinnom vane od Citroenu prichádza na rad 7-miestna verzia modelu C4 Picasso s označením Grand.
Po nedávno predstavenom rodinnom vane Citroen C4 Picasso druhej generácie prichádza na rad aj priestrannejšia 7-miestna verzia. Tá sa od menšieho súrodenca líši dlhšou karosériou s vlastným stvárnením zadnej časti.
Citroen Grand C4 Picasso prináša svieži futuristický dizajn, ktorý medzi konkurenciou nemá obdoby. Či mu to pomôže, ukáže až čas, no pravdou je, že dizajn predných partií s predelenými prednými svetlami a pásikom LED diód je naozaj odvážny. Bočný profil je evolúciou predchádzajúcej generácie, zadná časť zaujme koncovými svetlami tvarovanými do písmena „C“.
Nová generácia rodinného Citroenu je postavená na novej modulárnej platforme EMP2 s rázvorom náprav 2840 mm (celková dĺžka vozidla je 4590 mm). Nový „grand“ je oproti predchodcovi o čosi nižší a ľahší, konkrétne o 100 kg, z čoho 60 kg pripadá na podvozok a 40 kg na karosériu. Batožinový priestor má v základnom 5-miestnom usporiadaní hodnotu 645 litrov, pričom sa dá zväčšiť posunutím zadných sedadiel.
O komfort a pohodlie vodiča a posádky sa postará bohatá výbava, ktorá okrem iného obsahuje bezkľúčové štartovanie alebo 7-palcový dotykový displej, pomocou ktorého posádka ovláda klimatizáciu, rádio alebo telefón. Ďalej bude k dispozícii bezkľúčový prístup, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, 360° videnie z vtáčej perspektívy pomocou 4 kamier, funkcia automatického pozdĺžneho a priečneho parkovania, systém sledovania mŕtveho uhla, aktívny tempomat s radarom alebo 12-palcový displej s možnosťou personalizácie.
O pohon novinky sa postarajú benzínové motory 1,6 VTi (88 kW) a 1,6 THP (115 kW), rovnako aj naftové motory 1,6 e-HDi (66 kW, 85 kW).
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.