Po 5-miestnom rodinnom vane od Citroenu prichádza na rad 7-miestna verzia modelu C4 Picasso s označením Grand.
Po nedávno predstavenom rodinnom vane Citroen C4 Picasso druhej generácie prichádza na rad aj priestrannejšia 7-miestna verzia. Tá sa od menšieho súrodenca líši dlhšou karosériou s vlastným stvárnením zadnej časti.
Citroen Grand C4 Picasso prináša svieži futuristický dizajn, ktorý medzi konkurenciou nemá obdoby. Či mu to pomôže, ukáže až čas, no pravdou je, že dizajn predných partií s predelenými prednými svetlami a pásikom LED diód je naozaj odvážny. Bočný profil je evolúciou predchádzajúcej generácie, zadná časť zaujme koncovými svetlami tvarovanými do písmena „C“.
Nová generácia rodinného Citroenu je postavená na novej modulárnej platforme EMP2 s rázvorom náprav 2840 mm (celková dĺžka vozidla je 4590 mm). Nový „grand“ je oproti predchodcovi o čosi nižší a ľahší, konkrétne o 100 kg, z čoho 60 kg pripadá na podvozok a 40 kg na karosériu. Batožinový priestor má v základnom 5-miestnom usporiadaní hodnotu 645 litrov, pričom sa dá zväčšiť posunutím zadných sedadiel.
O komfort a pohodlie vodiča a posádky sa postará bohatá výbava, ktorá okrem iného obsahuje bezkľúčové štartovanie alebo 7-palcový dotykový displej, pomocou ktorého posádka ovláda klimatizáciu, rádio alebo telefón. Ďalej bude k dispozícii bezkľúčový prístup, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, 360° videnie z vtáčej perspektívy pomocou 4 kamier, funkcia automatického pozdĺžneho a priečneho parkovania, systém sledovania mŕtveho uhla, aktívny tempomat s radarom alebo 12-palcový displej s možnosťou personalizácie.
O pohon novinky sa postarajú benzínové motory 1,6 VTi (88 kW) a 1,6 THP (115 kW), rovnako aj naftové motory 1,6 e-HDi (66 kW, 85 kW).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.