Citroën zvyšuje zájem o svoji řadu DS speciálními modely. Posledním z nich je ostrá varianta kabrioletu odvozeného od hatchbacku DS3.
Ostrá a zároveň otevřená varianta Citroënu DS3 se ukázal jako koncept na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Podle zdrojů britského Autocaru se dočká i výroby, byť velmi limitované.
Pod kapotou tepe čtyřválec o výkonu 207 koní. Jde o 1,6litrový motor THP, který v řádně nadopované variantě dokáže dávat i 270 koní. Poháněna jsou přirozeně jen přední kola, což je však u hot-hatchů běžné. Nevšední je však konstrukce karoserie. Na rozdíl od drtivě většiny produkce je tento hot-hatch polokabrioletem, který umožňuje stáhnout plátěnou střechu a otevřít tak nebe nad hlavou.
Zájem o tento vůz mají z 80 % ženy, proto i v otevřené variantě najdeme stylovou dětskou sedačku.
Vyrobeno by mělo být pouhých 200 kusů ve fascinující matně černé barvě. Omezena na tisíc kusů byla i produkce hatchbacku, avšak zájem výrazně převyšoval tuto plánovanou výrobu a automobilka proto vyrobí přinejmenším 2400 ostrých hatchbacků. O tom, kolik bude ostrých kabrioletů, může tedy spolurozhodnout i zájem kupujících.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?