Suzuki pripravilo pre nedávno modernizovaný mestský Swift dvojicu noviniek. Prvou z nich je doplnenie ponuky o verziu s pohonom 4x4, druhou je verzia Sport dostupná už aj v 5-dverovom prevedení.
Suzuki Swift 4x4 sa od bežného modelu líši špecifickým oplastovaním. Plastové sú lemy blatníkov, nástavce prahov a oba nárazníky, ktorých strednú časť tvorí imitácia ochranného plechu. Malý „allroad“ je po novom charakteristický aj novým nárazníkom s integrovanými diódami pre denné svietenie a smerovkami integrovanými do spätných zrkadiel. Svetlá výška Swiftu 4x4 sa zvýši o 25 milimetrov.
Pod kapotou štvorkolky bude pracovať známy benzínový štvorvalec 1,2 VVT, ktorý dosahuje maximálny výkon 62 kW/94 k. Alternatívou bude naftový štvorvalec 1,3 DDiS s výkonom 55 kW/75 k.
Druhou novinkou v poradí je dostupnosť verzie Sport aj v 5-dverovej verzii. Swift Sport zaujme športovejším dizajnovým balíkom, ktorý okrem iného obsahuje strešný spojler, 17-palcové zliatinové disky, agresívnejšie nárazníky a dvojicu koncoviek výfuku. Svižné zvezenie zabezpečí benzínový motor 1,6 VVT naladený na maximálny výkon 100 kW/136 k.
Dvojica noviniek v súčasnosti prichádza na britký trh, je len otázkou času, kedy sa objaví aj u nás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.