Suzuki pripravilo pre nedávno modernizovaný mestský Swift dvojicu noviniek. Prvou z nich je doplnenie ponuky o verziu s pohonom 4x4, druhou je verzia Sport dostupná už aj v 5-dverovom prevedení.
Suzuki Swift 4x4 sa od bežného modelu líši špecifickým oplastovaním. Plastové sú lemy blatníkov, nástavce prahov a oba nárazníky, ktorých strednú časť tvorí imitácia ochranného plechu. Malý „allroad“ je po novom charakteristický aj novým nárazníkom s integrovanými diódami pre denné svietenie a smerovkami integrovanými do spätných zrkadiel. Svetlá výška Swiftu 4x4 sa zvýši o 25 milimetrov.
Pod kapotou štvorkolky bude pracovať známy benzínový štvorvalec 1,2 VVT, ktorý dosahuje maximálny výkon 62 kW/94 k. Alternatívou bude naftový štvorvalec 1,3 DDiS s výkonom 55 kW/75 k.
Druhou novinkou v poradí je dostupnosť verzie Sport aj v 5-dverovej verzii. Swift Sport zaujme športovejším dizajnovým balíkom, ktorý okrem iného obsahuje strešný spojler, 17-palcové zliatinové disky, agresívnejšie nárazníky a dvojicu koncoviek výfuku. Svižné zvezenie zabezpečí benzínový motor 1,6 VVT naladený na maximálny výkon 100 kW/136 k.
Dvojica noviniek v súčasnosti prichádza na britký trh, je len otázkou času, kedy sa objaví aj u nás.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?