Suzuki pripravilo pre nedávno modernizovaný mestský Swift dvojicu noviniek. Prvou z nich je doplnenie ponuky o verziu s pohonom 4x4, druhou je verzia Sport dostupná už aj v 5-dverovom prevedení.
Suzuki Swift 4x4 sa od bežného modelu líši špecifickým oplastovaním. Plastové sú lemy blatníkov, nástavce prahov a oba nárazníky, ktorých strednú časť tvorí imitácia ochranného plechu. Malý „allroad“ je po novom charakteristický aj novým nárazníkom s integrovanými diódami pre denné svietenie a smerovkami integrovanými do spätných zrkadiel. Svetlá výška Swiftu 4x4 sa zvýši o 25 milimetrov.
Pod kapotou štvorkolky bude pracovať známy benzínový štvorvalec 1,2 VVT, ktorý dosahuje maximálny výkon 62 kW/94 k. Alternatívou bude naftový štvorvalec 1,3 DDiS s výkonom 55 kW/75 k.
Druhou novinkou v poradí je dostupnosť verzie Sport aj v 5-dverovej verzii. Swift Sport zaujme športovejším dizajnovým balíkom, ktorý okrem iného obsahuje strešný spojler, 17-palcové zliatinové disky, agresívnejšie nárazníky a dvojicu koncoviek výfuku. Svižné zvezenie zabezpečí benzínový motor 1,6 VVT naladený na maximálny výkon 100 kW/136 k.
Dvojica noviniek v súčasnosti prichádza na britký trh, je len otázkou času, kedy sa objaví aj u nás.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?