Country Tourer aktuálně k mání za necelých 784 tisíc korun. První kusy dorazí k zákazníkům po zářijovém oficiálním představení
Opel Insignia Country Tourer, kombi nižší střední třídy s charakteristickým plastovým opláštěním předního nárazníků, bočních dveří i zádi.
Hlavní detaily, podle kterých novinku jednoznačně rozlišíte od klasické Insignie. Dalšími méně „hmatatelnými“ jsou na výkon bohatá nabídka motorizací či dvojice chromovaných výfukových koncovek.
Zážehové agregáty zastoupí s patřičnou hrdostí dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbem (2,0 SIDI Turbo) s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 400 N.m, diesely pak 2,0 l CDTI či 2,0 l BiTurbo CDTI s výkony 120 kW (163 k)/143 kW (195 k) a 350, respektive 400 N.m točivého momentu.
To vše se spojkou Haldex, přinášející možnost volby mezi šestistupňovým automatem i manuálem s pohonem všech čtyř kol.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?