1 703 800 korun za Ghibli Diesel, 2 162 600 korun za nejdražší verzi Ghibli S Q4
Tak jsme se konečně dočkali. Importér unikátních luxusních a závodních vozů uveřejnil ceník verzí sportovního sedanu vyšší střední třídy, Maserati Ghibli. V nabídce se objeví 4 modifikace, a to Ghibli Diesel, Ghibli, silnější Ghibli S a Ghibli S Q4.
Netradiční diesel zaujme jako první. Agregát 3,0 JTD s výkonem 275 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Maximální rychlost 250 km/hod, zrychlení z 0-100 km během 6,3 vteřin, hmotnost 1 835 kg.
Zážehové jednotky nabídnou 3,0 V6 biturbo s výkonem 330 koní či vrcholný 3,0litrový V6 biturbo S o výkonu 410 koní, kombinovatelný se systémem 4x4. Cenovky udávají 1 753 800, 2 084 600 a již zmiňovaných 2 162 600 korun.
Závěrem? Nezbývá než zaškrtnout tučným zvýrazňovačem devátý měsíc letošního roku, tedy datum oficiální dodání modelů do české republiky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.