1 703 800 korun za Ghibli Diesel, 2 162 600 korun za nejdražší verzi Ghibli S Q4
Tak jsme se konečně dočkali. Importér unikátních luxusních a závodních vozů uveřejnil ceník verzí sportovního sedanu vyšší střední třídy, Maserati Ghibli. V nabídce se objeví 4 modifikace, a to Ghibli Diesel, Ghibli, silnější Ghibli S a Ghibli S Q4.
Netradiční diesel zaujme jako první. Agregát 3,0 JTD s výkonem 275 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Maximální rychlost 250 km/hod, zrychlení z 0-100 km během 6,3 vteřin, hmotnost 1 835 kg.
Zážehové jednotky nabídnou 3,0 V6 biturbo s výkonem 330 koní či vrcholný 3,0litrový V6 biturbo S o výkonu 410 koní, kombinovatelný se systémem 4x4. Cenovky udávají 1 753 800, 2 084 600 a již zmiňovaných 2 162 600 korun.
Závěrem? Nezbývá než zaškrtnout tučným zvýrazňovačem devátý měsíc letošního roku, tedy datum oficiální dodání modelů do české republiky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?