Supersport monacké značky ku příležitosti kulatého výročí
Monacká malosériová automobilová značka představila ku svému kulatému třicetiletému výročí novinku Rascasse, zcela unikátní supersport se smyslným ala ferrari designem.
Vůz je dle slov výrobce poháněn starším agregátem, vyvinutým společností BMW speciálně pro model britského Rolls-Royce - Silver Seraph. Původní účel byl tak upraven, stejně jako výkonnostní křivky. Z dřívějších hodnot 326 koňských sil se stádo rozrostlo o nezadatelných 174 na rovných 500 koní. Zajímavostí zůstává výrobcem udávaná pohonná směs. Kromě klasického benzinu motoru postačí i levnější a ekologičtější směs stlačeného zemního plynu a vodíku.
Interiér nabídne jen ty nejkvalitnější materiály jako světlou kůži či kvalitní dřevo. Kdy se novinka dostane k zákazníkům, jakým způsobem hodlá výrobce nabídnout 15 kusů série, nevíme. Co však víme, je orientační cena. Ta činí cca 400 tisíc eur, tedy rovný 10 milionů korun za kus.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?