Třetí generace výkonného provedení modelu Octavia s přídomkem RS bylo uvedeno do výroby
Výroba nejvýkonnějšího modelu mladoboleslavské Škodovky byla zahájena. V pořadí třetí generace bude stejně jako předcházející, sjíždět s pásů závodu v Mladé Boleslavi. Provedení Combi doplní v brzké době i karoserie liftback, uvedl Jozef Baláž – mluvčí automobilky ŠKODA AUTO a.s., dřívější pracovník oddělení korporátní komunikace v témže podniku.
Nejrychlejší automobil s logem škody pohání dva přeplňované agregáty. Slabší 2,0litrový diesel nabídne v kombinaci šestistupňového manuálu či DSG automatu 184 koňských sil, maximální rychlost mírně pod snových 250 km/hod, přesně 232. Silnější čtyřválcový 2,0litrový benzin pak 220 koní a 250 km/hod, zrychlení z 0-100 Km/hod za 6,8 vteřiny.
Světová premiéra byla již dříve avizována na festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, a to 10.7.2013, českou premiéru si automobil odbude na Ralley Bohemia 2013, kde jinde než v Mladé Boleslavi. Podnik se koná za jakéhokoli počasí 12.7.2013. Součástí uvedení bude i uveřejnění ceny, za kterou bude vůz k mání.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?