Ostřejší design, nové technologie použité ze závodních okruhů. Taková bude 2. generace supersportu R8
Hliníko-uhlíkový prostorový rám, titanové náboje či výkonné keramické třmeny. Jen malá ochutnávka z „velkého“ vozu R8, převyšující v mnohém automobily známějších výrobců luxusních a supersportovních vozů. Ano, čas plyne jako voda, člověk se ani neotočí a R8 táhne již na desátý rok, uvažujeme-li čas od jejího prvního uvedení na frankfurtském autosaloně (IAA) v roce 2003. Následovalo započetí výroby v roce 2007, facelift v roce 2010, momentálně již nedostačující.
Máme se na co těšit. K mání bude v mnohém inovovaný, v mnohém však zcela upravený vůz. Multifunkční displej nahradí obyčejný přístrojový interiérový panel. Ten nabídne digitální obraz zádi, další novinkou bude i vylepšený infotainmentový systém MMI.
Vnější tvary budou opět agresivnější, pokud to však ještě lze. Dominantu utvoří mohutné nasávače vzduchu či LED Diodová technologie světel.
Zbývají motorizace. Oproti stávajícímu provedení zaznamenají všechny jednotky nárůst výkonu v přepočtu cca 20 kW. Ku příkladu dynamický 5,2litrový desetiválec pojme do svých útrob široké stádo koní, dávajících 425 kW. Moderní technologie typu systém Start/Stop nevyjímaje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.