Ostřejší design, nové technologie použité ze závodních okruhů. Taková bude 2. generace supersportu R8
Hliníko-uhlíkový prostorový rám, titanové náboje či výkonné keramické třmeny. Jen malá ochutnávka z „velkého“ vozu R8, převyšující v mnohém automobily známějších výrobců luxusních a supersportovních vozů. Ano, čas plyne jako voda, člověk se ani neotočí a R8 táhne již na desátý rok, uvažujeme-li čas od jejího prvního uvedení na frankfurtském autosaloně (IAA) v roce 2003. Následovalo započetí výroby v roce 2007, facelift v roce 2010, momentálně již nedostačující.
Máme se na co těšit. K mání bude v mnohém inovovaný, v mnohém však zcela upravený vůz. Multifunkční displej nahradí obyčejný přístrojový interiérový panel. Ten nabídne digitální obraz zádi, další novinkou bude i vylepšený infotainmentový systém MMI.
Vnější tvary budou opět agresivnější, pokud to však ještě lze. Dominantu utvoří mohutné nasávače vzduchu či LED Diodová technologie světel.
Zbývají motorizace. Oproti stávajícímu provedení zaznamenají všechny jednotky nárůst výkonu v přepočtu cca 20 kW. Ku příkladu dynamický 5,2litrový desetiválec pojme do svých útrob široké stádo koní, dávajících 425 kW. Moderní technologie typu systém Start/Stop nevyjímaje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?