Automobil nižší střední třídy s kufrem o objemu větším než 610 litrů? Takový bude Civic v provedení kombi
Další ročník světoznámého a velevýznamného, aspoň co se automobilového světa týče, frankfurtského autosalonu se nezadržitelně blíží a s do jeho začátku ubývajícími dny přicházejí stále nové a nové zprávy menších i větších výrobců levných, ale i luxusních vozů, které naznačují opravdu zajímavou podívanou a řadu premiér často unikátních konceptů.
Těšit se můžeme poprvé i na sériové provedení konceptu Honda Civic Tourer. Automobil karoserie kombi nabídne mnohé. Slibuje především na svou třídu nebývale velký zavazadlový prostor. Nezavdá si s takovými jako VW Golf VII. v provedení kombi či Octavií Combi.
Skutečnou podobu sériového vozu nejsme schopni určit. Předpokládáme silnou inspiraci právě v konceptu Tourer. Očekávat můžeme návaznost zajímavých a dynamicky se táhnoucích křivek a linií, táhnoucích se v délce celého vozu.
Motorová nabídka obsáhne benzinové i vznětové motory i-VTEC a i-DTEC. Ty budou v provedení 1,4 a 1,8, 1,6 a 2,2 s výkonem od 77 kW do 110 kW.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?