Luxusní kabriolet britského výrobce nezklame. Vedle kvalitně zpracovaného interiéru a exteriéru nabídne dostatek prostoru pro cestující i zavazadla
Absolutní novinka britské automobilky Aston Martin nabízí kromě unikátního vnějšího zpracování a luxusně řešeného interiéru s použitím těch nejkvalitnějších materiálů, ať již na přístrojovém panelu či excelentně koncipovaných sedačkách, množství prostoru pro cestující a zavazadla, nejmodernější technologie.
Volante, jak zní tovární označení nového čtyřmístného vozu, nadchne již známým výkonným agregátem a stahovatelnou střechou. Ta se oproti předchůdci, tedy vozu kategorie kupé, dá stáhnout během 14 sekund. Třívrstvé provedení zajede díky menším, tichým a relativně lehkým elektromotorům. Již tak dostatečná hmotnost tak povyrostla o pouhých 9 kg na konečnou cifru 1 844 kg. Číslo se může zdát oproti konkurentům vysoké, optimální rozložení váhy v poměru 49:51 však udělá svoje.
Aktuální video ztvárňuje verzi v pohybu. V průběhu odtikávajících vteřinek se můžeme kochat většinou smyslů. Pohledem, krásným zvukem… Proč také ne? Šestilitrový dvanáctiválec, dávající 421 kW (573 k) při 6 750 ot./min a točivý moment 620 N.m při 5 500 ot./min v kombinaci šestirychlostního automatu Touchtronic 2. Jedním slovem unikát.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?