Většina technických specifikací odhalena. Zbytek se dozvíme na známém Rally Bohemia
O novince mladoboleslavské Škody padlo mnohé. Jeden z nejsledovanějších modelů roku 2013 doznal tvarů a části technických specifikací již dříve. Další zajímavostí se stávají ceny, doporučené pro německý trh.
Vše podstatné se dozvíte zde nebo na webových stránkách Škoda Auto Deutschland. Škoda Ocatvia RS bude nabízena s výkonným benzinovým i naftovým agregátem. Pro přehlednost uvedeme. Naturalem poháněný 2,0 l TSI nabídne 162 kW (220 koní), dieselový čtyřválec 2,0 TDI pak 135 kW (184 koní) vždy v kombinaci šestistupňového manuálu či DSG automatu.
Maximální rychlost bohužel nedosáhne legendárních 250 km/hod, daleko od uvedené hranice se však pohybovat nebudeme. TSI zvládne rovných 248 km/hod, TDI jen 16 km/hod méně. Brzdění z takovéto rychlosti zajišťují kvalitní a účinné kotouče, mající v předu a v zadu průměr 340/272 mm. Samozřejmostí zůstává ABS, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, ve předu McPherson, v zadu víceprvková náprava.
Známé technické specifikace jako zrychlení z 0-100 km/hod, které činí 6,8/8,1 vteřin u benzinu/nafty s manuální převodovkou, doplní další zajímavosti typu kombinované spotřeby 6,2/4,6 l/100 km, pohotovostní hmotnosti 1 425 kg/1 487 kg, užitečné hmotnosti 542/566 kg a doporučené ceny 751 tisíc korun/ 765 tisíc korun pro německý trh.
Dočkáte se 12. července a jubilejního Rally Bohemia 2013?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?