Většina technických specifikací odhalena. Zbytek se dozvíme na známém Rally Bohemia
O novince mladoboleslavské Škody padlo mnohé. Jeden z nejsledovanějších modelů roku 2013 doznal tvarů a části technických specifikací již dříve. Další zajímavostí se stávají ceny, doporučené pro německý trh.
Vše podstatné se dozvíte zde nebo na webových stránkách Škoda Auto Deutschland. Škoda Ocatvia RS bude nabízena s výkonným benzinovým i naftovým agregátem. Pro přehlednost uvedeme. Naturalem poháněný 2,0 l TSI nabídne 162 kW (220 koní), dieselový čtyřválec 2,0 TDI pak 135 kW (184 koní) vždy v kombinaci šestistupňového manuálu či DSG automatu.
Maximální rychlost bohužel nedosáhne legendárních 250 km/hod, daleko od uvedené hranice se však pohybovat nebudeme. TSI zvládne rovných 248 km/hod, TDI jen 16 km/hod méně. Brzdění z takovéto rychlosti zajišťují kvalitní a účinné kotouče, mající v předu a v zadu průměr 340/272 mm. Samozřejmostí zůstává ABS, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, ve předu McPherson, v zadu víceprvková náprava.
Známé technické specifikace jako zrychlení z 0-100 km/hod, které činí 6,8/8,1 vteřin u benzinu/nafty s manuální převodovkou, doplní další zajímavosti typu kombinované spotřeby 6,2/4,6 l/100 km, pohotovostní hmotnosti 1 425 kg/1 487 kg, užitečné hmotnosti 542/566 kg a doporučené ceny 751 tisíc korun/ 765 tisíc korun pro německý trh.
Dočkáte se 12. července a jubilejního Rally Bohemia 2013?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?