Lehký facelift, nové motory. Bude to stačit na frankfurtský autosalon?
Automobilka Opel necítí zdá se potřebu, podnikat přílišné úpravy na svém dosavadním vozu střední třídy. Jasně to vyplývá z aktuálních fotografií, na kterých se omlazená Insignia objevuje. Momentální nabídka třech provedení Sedan, Hatchback a Sports Tourer se tak stane brzy historií. Kdy přesně? No přece po zářijovém 65. frankfurtském autosalonu.
Kromě málo znatelných úprav v designu rodiny Insignia, došlo i na nové motory. Seznam pohonných agregátů automobilka rozšířila pro jeden i druhý tým. Zatvrzelci dieselů zaplesají nad novým 2,0litrem, nabízeném v dvojím provedení. Slabším o výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 320 N.m, silnějším o výkonu 103 kW (140 k) a 340 N.m točivého momentu.
Dvojice zážehových jednotek s přímým vstřikováním paliva nabídne 125 kW (170 k) a 184 kW (250 k) s točivým momentem 260 N.m/400 N.m. Oběma bylo učiněno za dost.
Co se týče vnějšího zpracování. Nejvýraznější proměnou prošla maska chladiče a přední a světlomety. Větší porce chromu obepínající znak, je jistě líbivější, nejinak tomu je i u záďové lišty či LED diodových dělených světlometů.Ceny nebyly stanoveny. Na ty si budeme muset počkat až do 12. záží.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.