Lehký facelift, nové motory. Bude to stačit na frankfurtský autosalon?
Automobilka Opel necítí zdá se potřebu, podnikat přílišné úpravy na svém dosavadním vozu střední třídy. Jasně to vyplývá z aktuálních fotografií, na kterých se omlazená Insignia objevuje. Momentální nabídka třech provedení Sedan, Hatchback a Sports Tourer se tak stane brzy historií. Kdy přesně? No přece po zářijovém 65. frankfurtském autosalonu.
Kromě málo znatelných úprav v designu rodiny Insignia, došlo i na nové motory. Seznam pohonných agregátů automobilka rozšířila pro jeden i druhý tým. Zatvrzelci dieselů zaplesají nad novým 2,0litrem, nabízeném v dvojím provedení. Slabším o výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 320 N.m, silnějším o výkonu 103 kW (140 k) a 340 N.m točivého momentu.
Dvojice zážehových jednotek s přímým vstřikováním paliva nabídne 125 kW (170 k) a 184 kW (250 k) s točivým momentem 260 N.m/400 N.m. Oběma bylo učiněno za dost.
Co se týče vnějšího zpracování. Nejvýraznější proměnou prošla maska chladiče a přední a světlomety. Větší porce chromu obepínající znak, je jistě líbivější, nejinak tomu je i u záďové lišty či LED diodových dělených světlometů.Ceny nebyly stanoveny. Na ty si budeme muset počkat až do 12. záží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.