Do roku 2014 s úspornějším motorem a lepší navigací ještě levněji. Co si víc přát?
Jaguar XF s úspornějším 2,2 l ECO Dieselem. Stejné množství hudby za méně peněz. Tak by se dalo označit řešení automobilky Jaguar, která do modelu XF pro rok 2014 montuje nově úspornější motory, lepší navigaci s kvalitnější klávesnicí a intuitivnějším způsobem navigování.
Ve verzi Saloon a Sportback nabídne téměř stejné parametry jako u předchůdce. Výkon 120 kW (163 k), točivý moment 400 N.m, průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, 129 g/km emisí CO2, zrychlení z 0-100 km/h během 10,5 vteřiny a maximální rychlost 209 km/h (130 mph).
Povšimněme si především spotřeby. Ta oproti loňskému modelu klesla z 5,1 na 4,9 l/100 km s nasazenými sedmnáctipalcovými koly. Za nižší spotřebou stojí více faktorů. Ve městě hraje roli systém Start-Stop, pohon s osmistupňovým automatem, za nižším množstvím výfukových exhalací, především pak emisí CO2, stojí rozměrově větší ventily.
Sečteno, podtrženo? Zvolte nový Vám padnoucí lak karoserie a jeďte. Je libo provedení Osmium či Dark Sapphire?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?