Do roku 2014 s úspornějším motorem a lepší navigací ještě levněji. Co si víc přát?
Jaguar XF s úspornějším 2,2 l ECO Dieselem. Stejné množství hudby za méně peněz. Tak by se dalo označit řešení automobilky Jaguar, která do modelu XF pro rok 2014 montuje nově úspornější motory, lepší navigaci s kvalitnější klávesnicí a intuitivnějším způsobem navigování.
Ve verzi Saloon a Sportback nabídne téměř stejné parametry jako u předchůdce. Výkon 120 kW (163 k), točivý moment 400 N.m, průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, 129 g/km emisí CO2, zrychlení z 0-100 km/h během 10,5 vteřiny a maximální rychlost 209 km/h (130 mph).
Povšimněme si především spotřeby. Ta oproti loňskému modelu klesla z 5,1 na 4,9 l/100 km s nasazenými sedmnáctipalcovými koly. Za nižší spotřebou stojí více faktorů. Ve městě hraje roli systém Start-Stop, pohon s osmistupňovým automatem, za nižším množstvím výfukových exhalací, především pak emisí CO2, stojí rozměrově větší ventily.
Sečteno, podtrženo? Zvolte nový Vám padnoucí lak karoserie a jeďte. Je libo provedení Osmium či Dark Sapphire?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?