Do roku 2014 s úspornějším motorem a lepší navigací ještě levněji. Co si víc přát?
Jaguar XF s úspornějším 2,2 l ECO Dieselem. Stejné množství hudby za méně peněz. Tak by se dalo označit řešení automobilky Jaguar, která do modelu XF pro rok 2014 montuje nově úspornější motory, lepší navigaci s kvalitnější klávesnicí a intuitivnějším způsobem navigování.
Ve verzi Saloon a Sportback nabídne téměř stejné parametry jako u předchůdce. Výkon 120 kW (163 k), točivý moment 400 N.m, průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, 129 g/km emisí CO2, zrychlení z 0-100 km/h během 10,5 vteřiny a maximální rychlost 209 km/h (130 mph).
Povšimněme si především spotřeby. Ta oproti loňskému modelu klesla z 5,1 na 4,9 l/100 km s nasazenými sedmnáctipalcovými koly. Za nižší spotřebou stojí více faktorů. Ve městě hraje roli systém Start-Stop, pohon s osmistupňovým automatem, za nižším množstvím výfukových exhalací, především pak emisí CO2, stojí rozměrově větší ventily.
Sečteno, podtrženo? Zvolte nový Vám padnoucí lak karoserie a jeďte. Je libo provedení Osmium či Dark Sapphire?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?