Koncept značky VUHL. Další novinka britského rychlostního festivalu
Britský rychlostní festival bude zase jednou pořádná „pecka“. Akce, pořádaná na jihu Velké Británie v Goodwoodu, který nalezneme blízko většího a známějšího Portsmouthu, odstartuje již 11.7. a v průběhu čtyřech dnů a krásného víkendu, se zde představí na několik velmi očekávaných novinek aktuálního roku 2013. Účast přislíbila Škoda Octavia RS, Lexus LFA a GS, Peugeot RCZ R a další. O zábavu je tak postaráno.
V pořadí další premiérově představenou novinkou bude i model 05 mexické značky Vühl. I zde bude zřejmě o co stát. Vede k tomu nejen název Vühl, znamenající „Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance“, tedy ultralehká a vysoce výkonná vozidla, ale i projektová účast pana Giullerma Echeverria seniora, dlouholetého konstruktéra závodních monopostů, jak jméno napovídá, otce.
Bratři Iker a Guillermo Echeverriové, slibují naprostý speciál s precizní kvalitou výroby, smyslem pro důkladnost a pozornost k detailům, špičkové řidičské vlastnosti a nadčasový design. Ten zajistí studio Exte, které bratři vlastní. Zbytek činností s kompletací vozů spojených, proběhne vesměs mimo středoamerický stát. Výjimku tvoří finální montáž. Na tu si Mexičané nedají sáhnout. V Kanadě tak vznikne karoserie, v Británii pak dojde k ladění podvozku.
Žádné technické specifikace nebyly dosud zveřejněny. K jejich odtajnění dojde zřejmě až na samotném festivalu. Účast nadnárodních podniků jako Ford či Multimatic, samotné mexické vlády a soukromých společností, dávají předpoklad pro vznik něčeho zcela unikátního. Uvidíme, jak bratři dokážou sliby vyplnit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?