Koncept značky VUHL. Další novinka britského rychlostního festivalu
Britský rychlostní festival bude zase jednou pořádná „pecka“. Akce, pořádaná na jihu Velké Británie v Goodwoodu, který nalezneme blízko většího a známějšího Portsmouthu, odstartuje již 11.7. a v průběhu čtyřech dnů a krásného víkendu, se zde představí na několik velmi očekávaných novinek aktuálního roku 2013. Účast přislíbila Škoda Octavia RS, Lexus LFA a GS, Peugeot RCZ R a další. O zábavu je tak postaráno.
V pořadí další premiérově představenou novinkou bude i model 05 mexické značky Vühl. I zde bude zřejmě o co stát. Vede k tomu nejen název Vühl, znamenající „Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance“, tedy ultralehká a vysoce výkonná vozidla, ale i projektová účast pana Giullerma Echeverria seniora, dlouholetého konstruktéra závodních monopostů, jak jméno napovídá, otce.
Bratři Iker a Guillermo Echeverriové, slibují naprostý speciál s precizní kvalitou výroby, smyslem pro důkladnost a pozornost k detailům, špičkové řidičské vlastnosti a nadčasový design. Ten zajistí studio Exte, které bratři vlastní. Zbytek činností s kompletací vozů spojených, proběhne vesměs mimo středoamerický stát. Výjimku tvoří finální montáž. Na tu si Mexičané nedají sáhnout. V Kanadě tak vznikne karoserie, v Británii pak dojde k ladění podvozku.
Žádné technické specifikace nebyly dosud zveřejněny. K jejich odtajnění dojde zřejmě až na samotném festivalu. Účast nadnárodních podniků jako Ford či Multimatic, samotné mexické vlády a soukromých společností, dávají předpoklad pro vznik něčeho zcela unikátního. Uvidíme, jak bratři dokážou sliby vyplnit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.