Třetí generace sportovního vozu TT lehčí, nadčasové se starými známými
Začněme tím, co by mělo zůstat u nového kupé s čtveřicí propojených kruhů stejné. Budou to především pohonné jednotky. Staré známé benzinové a naftové čtyřválce TSI a TDI. Notorik 1,8 TFSI s výkonem 118 kW (160 k), průměrnou spotřebou 6,7 l/100 km a zrychlením z 0-100 km/hod během 7,2 vteřin, bude spolu s větším bratříčkem 2,0 TFSI dávat nově výkon mezi 134 a 164 kW. Seznam naftových jednotek obsahuje 2,0litrový diesel s výkonem kolem 128 kW, přeplňovaný dvoulitrový motor TT-S s 205 kW a vrcholný pětiválec s číselnými hodnotami udávajícími 280 kW a 2,5 litru.
Stejný zůstane i základ vozu v podobě nové platformy MQB, tedy přesně řečeno mírně upravené. Kvalitněji umístěnému těžišti a dobrému hmotnostnímu vyvážení má napomoci značná redukční dieta (v plánu je více než 60 kg dolů), plus předsunutí dvojice předních kol ještě více do čela vozu. To vše se zachováním aktuální polohy motoru.
Co by mělo přinést rozruch? Bude to především nový módně řezaný exteriér a z kvalitních materiálů koncipovaný interiér. Samozřejmostí budou kožené sedačky, hliníkové doplňky obepínající přístrojovou desku a velká dotyková obrazovka s mnoha technologickými vylepšeními a inovacemi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?