Třetí generace sportovního vozu TT lehčí, nadčasové se starými známými
Začněme tím, co by mělo zůstat u nového kupé s čtveřicí propojených kruhů stejné. Budou to především pohonné jednotky. Staré známé benzinové a naftové čtyřválce TSI a TDI. Notorik 1,8 TFSI s výkonem 118 kW (160 k), průměrnou spotřebou 6,7 l/100 km a zrychlením z 0-100 km/hod během 7,2 vteřin, bude spolu s větším bratříčkem 2,0 TFSI dávat nově výkon mezi 134 a 164 kW. Seznam naftových jednotek obsahuje 2,0litrový diesel s výkonem kolem 128 kW, přeplňovaný dvoulitrový motor TT-S s 205 kW a vrcholný pětiválec s číselnými hodnotami udávajícími 280 kW a 2,5 litru.
Stejný zůstane i základ vozu v podobě nové platformy MQB, tedy přesně řečeno mírně upravené. Kvalitněji umístěnému těžišti a dobrému hmotnostnímu vyvážení má napomoci značná redukční dieta (v plánu je více než 60 kg dolů), plus předsunutí dvojice předních kol ještě více do čela vozu. To vše se zachováním aktuální polohy motoru.
Co by mělo přinést rozruch? Bude to především nový módně řezaný exteriér a z kvalitních materiálů koncipovaný interiér. Samozřejmostí budou kožené sedačky, hliníkové doplňky obepínající přístrojovou desku a velká dotyková obrazovka s mnoha technologickými vylepšeními a inovacemi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.