Primátor hlavního města Prahy vyhlásil stav nebezpečí
Dnes, 2.6.2013, byl vyhlášen na doporučení primátora hlavního města Prahy třetí povodňový stav a stav nebezpečí. Vše si vyžádala stále zhoršující se situace na jejím území a stoupající hladina řeky Vltavy.
S potopami souvisí i uzavírky silnic. Ty jsou zapříčiněny obrovskými nánosy bahna nebo velkou vodou. Dlouhý seznam aktuálně uzavřených komunikací čítá Výpadovou (v úseku V štínské – Tachovská), Vrážskou ( u ulice Tachovské), U kina, Mezi vodami, Euklidova, U Lužického semináře, podjezd na křižovatce Strakonická – Výpadová a další. Kompletní seznam najdete na serveru www.praha.eu.
Samozřejmostí je omezení veřejné dopravy. Kromě v současnosti uzavřených stanic Staroměstská, Malostranská, Florenc, Nádraží Holešovice, Vltavská, Křižíkova, Invalidovna a palmovka, dojde zítra v čase 5:00 k uzavírkám tras Pražského povstání-Ládví linky C, Dejvická-Náměstí Míru (linka A) a Smíchovské nádraží-Českomoravská (linka B).
Aktuální informace naleznete na portálu hlavního města Prahy, viz předchozí odkaz či na serveru http://mapa.dopravniinfo.cz/.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?