Prozatím poslední koncepce hybridního vozu s názvem XL1 bude k dostání jen ve formě dlouhodobého pronájmu
Dle článku, zveřejněného na serveru AutoGreen, bude doposud poslední verze úsporného plug-in hybridu XL1 k mání jen ve formě dlouhodobého úvěru či jakéhosi leasingu. Plánovanou 50kusová produkci chce tak automobilový výrobce zpět.
Rozhovor, při kterém byly informace zveřejněny, měl poskytnout Mark Gillies z VW of America, manažer pro komunikační technologii společnosti. Speciálně konstruovaný vůz, kombinující ultra lehké kompozitní materiály, jako hliník a další spolu s extrémně úsporným dvouválcovým dieselem a elektromotorem, má vážit údajně pouhých 795 kg, spotřeba je udávána na 0,9 l nafty na100 km dle evropských regulí.
Celkový výkon agregátu nepřesáhne 55 kW. Diesel o objemu 0,8 litru dá 35 kW, elektromotor zbylých 20. Obrovské rychlosti tak očekávat nemůžeme, svižné cestování však automobilka zaručuje.
O ceně hybridu se stále jen spekuluje, jasnějších obrysů však získalo místo výroby. Sériová produkce má začít ještě letos na konci roku 2013 v továrně dolnosaského Osnabrücku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.