Prozatím poslední koncepce hybridního vozu s názvem XL1 bude k dostání jen ve formě dlouhodobého pronájmu
Dle článku, zveřejněného na serveru AutoGreen, bude doposud poslední verze úsporného plug-in hybridu XL1 k mání jen ve formě dlouhodobého úvěru či jakéhosi leasingu. Plánovanou 50kusová produkci chce tak automobilový výrobce zpět.
Rozhovor, při kterém byly informace zveřejněny, měl poskytnout Mark Gillies z VW of America, manažer pro komunikační technologii společnosti. Speciálně konstruovaný vůz, kombinující ultra lehké kompozitní materiály, jako hliník a další spolu s extrémně úsporným dvouválcovým dieselem a elektromotorem, má vážit údajně pouhých 795 kg, spotřeba je udávána na 0,9 l nafty na100 km dle evropských regulí.
Celkový výkon agregátu nepřesáhne 55 kW. Diesel o objemu 0,8 litru dá 35 kW, elektromotor zbylých 20. Obrovské rychlosti tak očekávat nemůžeme, svižné cestování však automobilka zaručuje.
O ceně hybridu se stále jen spekuluje, jasnějších obrysů však získalo místo výroby. Sériová produkce má začít ještě letos na konci roku 2013 v továrně dolnosaského Osnabrücku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?