Prozatím poslední koncepce hybridního vozu s názvem XL1 bude k dostání jen ve formě dlouhodobého pronájmu
Dle článku, zveřejněného na serveru AutoGreen, bude doposud poslední verze úsporného plug-in hybridu XL1 k mání jen ve formě dlouhodobého úvěru či jakéhosi leasingu. Plánovanou 50kusová produkci chce tak automobilový výrobce zpět.
Rozhovor, při kterém byly informace zveřejněny, měl poskytnout Mark Gillies z VW of America, manažer pro komunikační technologii společnosti. Speciálně konstruovaný vůz, kombinující ultra lehké kompozitní materiály, jako hliník a další spolu s extrémně úsporným dvouválcovým dieselem a elektromotorem, má vážit údajně pouhých 795 kg, spotřeba je udávána na 0,9 l nafty na100 km dle evropských regulí.
Celkový výkon agregátu nepřesáhne 55 kW. Diesel o objemu 0,8 litru dá 35 kW, elektromotor zbylých 20. Obrovské rychlosti tak očekávat nemůžeme, svižné cestování však automobilka zaručuje.
O ceně hybridu se stále jen spekuluje, jasnějších obrysů však získalo místo výroby. Sériová produkce má začít ještě letos na konci roku 2013 v továrně dolnosaského Osnabrücku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?