Prozatím poslední koncepce hybridního vozu s názvem XL1 bude k dostání jen ve formě dlouhodobého pronájmu
Dle článku, zveřejněného na serveru AutoGreen, bude doposud poslední verze úsporného plug-in hybridu XL1 k mání jen ve formě dlouhodobého úvěru či jakéhosi leasingu. Plánovanou 50kusová produkci chce tak automobilový výrobce zpět.
Rozhovor, při kterém byly informace zveřejněny, měl poskytnout Mark Gillies z VW of America, manažer pro komunikační technologii společnosti. Speciálně konstruovaný vůz, kombinující ultra lehké kompozitní materiály, jako hliník a další spolu s extrémně úsporným dvouválcovým dieselem a elektromotorem, má vážit údajně pouhých 795 kg, spotřeba je udávána na 0,9 l nafty na100 km dle evropských regulí.
Celkový výkon agregátu nepřesáhne 55 kW. Diesel o objemu 0,8 litru dá 35 kW, elektromotor zbylých 20. Obrovské rychlosti tak očekávat nemůžeme, svižné cestování však automobilka zaručuje.
O ceně hybridu se stále jen spekuluje, jasnějších obrysů však získalo místo výroby. Sériová produkce má začít ještě letos na konci roku 2013 v továrně dolnosaského Osnabrücku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.