Loňský koncept dostává zelenou. Výrobu a prodej prvních kusů můžeme čekat v roce 2017
Filiálka koncernu Volkswagen Group, italská společnost a věhlasná značka Lamborghini, oficiálně zveřejnila rozhodnutí, dle kterého má být v loni představený model automobilu v hávu sportovního užitkového vozu, nazvaného jako Urus, vyráběn a následně prodáván počínaje rokem 2017.
Tvarově zajímavá konstrukce, vyznačující se moderními a ostrými liniemi, řadou hlubokých prolisů utvořených na kapotě či bočních dveřích automobilu většinou z lehkých uhlíkových vláken vně či kontrastním interiérem v převážně bílém provedení, si zachová dobře zapamatovatelné rozměry konceptu o délce 4,99 m, šířce 1,99 m a výšce 1,66 m.
Otázka pohonu není doposud blíže definována. V úvahu přichází Plug-in hybridní provedení, konceptový motor s výkonem 440 kW a s tím spojených 600 k zní nadneseně.
Roušku tajnosti si doposud zachovává i konkrétní místo továrny, kde by se měla novinka vyrábět. Závod v Sant‘ Agatě praská lidově ve švech a současná společná základna s vozy Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg či Audi Q7, zavdává na potěšující Bratislavskou fabriku a zdejší tamější linky.
Co říkáte? Láká Vás luxusní SUV, vyrobené našimi bratry z východu?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?