Automobilový výrobce se znakem 4 spojených kruhů představil na srazu koncernových vozů ultra lehké TT
Jedna z nejstarších německých automobilek, jejíž znak symbolizuje spojení čtyř výrobců, přivezl na sraz koncernových vozů v Německu přepracovanou verzi klasického modelu Audi TT.
Speciál se vyznačuje především použitím moderních a lehkých materiálů typu karbon, keramická vlákna, hliník či titan. Odlehčovací kůra přinesla snížení hmotnosti o nezanedbatelných 300 kilogramů, konečná hodnota tak činí 1 111 kg.
Majoritní pokles váhy zajistil výše zmíněný karbon, ze kterého máme kapotu, boční dveře a další součásti. Klasickou koncovku nahradila titanová, původní kola získala nový tvar plus hliníkové provedení. Zcela jedinečné jsou brzdové třmeny z keramického kompozitu či skořepinová sedadla. Komu by to bylo málo, nahlédne do seznamu nahrazených motorových komponent. Nový klikový a vačkový hřídel, šrouby a spodní víko motoru, vše původní znamenalo 25 kilogramů navíc.
Quattro je poháněno agregátem o výkonu 228 kW (310 k), točivý moment se s nárůstem otáček zastaví na hodnotě 400 N.m. Maximální rychlost 280 km/hod. zvládne benzinový čtyřválec s přímým vstřikem a turbodmychadlem levou zadní, z 0-100 km/hod. zrychlí za 4,2 sekundy. Sériová produkce tohoto skvostu automobilka bohužel neplánuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.