Automobilový výrobce se znakem 4 spojených kruhů představil na srazu koncernových vozů ultra lehké TT
Jedna z nejstarších německých automobilek, jejíž znak symbolizuje spojení čtyř výrobců, přivezl na sraz koncernových vozů v Německu přepracovanou verzi klasického modelu Audi TT.
Speciál se vyznačuje především použitím moderních a lehkých materiálů typu karbon, keramická vlákna, hliník či titan. Odlehčovací kůra přinesla snížení hmotnosti o nezanedbatelných 300 kilogramů, konečná hodnota tak činí 1 111 kg.
Majoritní pokles váhy zajistil výše zmíněný karbon, ze kterého máme kapotu, boční dveře a další součásti. Klasickou koncovku nahradila titanová, původní kola získala nový tvar plus hliníkové provedení. Zcela jedinečné jsou brzdové třmeny z keramického kompozitu či skořepinová sedadla. Komu by to bylo málo, nahlédne do seznamu nahrazených motorových komponent. Nový klikový a vačkový hřídel, šrouby a spodní víko motoru, vše původní znamenalo 25 kilogramů navíc.
Quattro je poháněno agregátem o výkonu 228 kW (310 k), točivý moment se s nárůstem otáček zastaví na hodnotě 400 N.m. Maximální rychlost 280 km/hod. zvládne benzinový čtyřválec s přímým vstřikem a turbodmychadlem levou zadní, z 0-100 km/hod. zrychlí za 4,2 sekundy. Sériová produkce tohoto skvostu automobilka bohužel neplánuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.