Automobilový výrobce se znakem 4 spojených kruhů představil na srazu koncernových vozů ultra lehké TT
Jedna z nejstarších německých automobilek, jejíž znak symbolizuje spojení čtyř výrobců, přivezl na sraz koncernových vozů v Německu přepracovanou verzi klasického modelu Audi TT.
Speciál se vyznačuje především použitím moderních a lehkých materiálů typu karbon, keramická vlákna, hliník či titan. Odlehčovací kůra přinesla snížení hmotnosti o nezanedbatelných 300 kilogramů, konečná hodnota tak činí 1 111 kg.
Majoritní pokles váhy zajistil výše zmíněný karbon, ze kterého máme kapotu, boční dveře a další součásti. Klasickou koncovku nahradila titanová, původní kola získala nový tvar plus hliníkové provedení. Zcela jedinečné jsou brzdové třmeny z keramického kompozitu či skořepinová sedadla. Komu by to bylo málo, nahlédne do seznamu nahrazených motorových komponent. Nový klikový a vačkový hřídel, šrouby a spodní víko motoru, vše původní znamenalo 25 kilogramů navíc.
Quattro je poháněno agregátem o výkonu 228 kW (310 k), točivý moment se s nárůstem otáček zastaví na hodnotě 400 N.m. Maximální rychlost 280 km/hod. zvládne benzinový čtyřválec s přímým vstřikem a turbodmychadlem levou zadní, z 0-100 km/hod. zrychlí za 4,2 sekundy. Sériová produkce tohoto skvostu automobilka bohužel neplánuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.