Tradiční sraz milovníků sportovních a výkonných vozů na jihu Rakouska u jezera Wörthersee, zavdal inspiraci všem vlastníkům 3. generace vozu Octavia Combi
Není to dlouho, co jsme Vás informovali o představení nové generace rodinného vozu Octavia v provedení Combi. Na již tradičním a pravidelném jarním srazu milovníků všech vozů se zkratkou GTI, automobilka představila zcela nový paket, který vyvrací hloupý názor a myšlenku, že karoserie kombi nemůže mít nikdy to správné dynamické vzezření.
Nový paket zavdává ryze drsného dojmu, kterému ho můžou závidět mnohdy i mnohem výkonnější a dražší modely světoznámých značek.
Nejintenzivnějším prvkem je samotná kombinace černo-červeného odstínu, použitá i v interiéru vozu, dále zaujme přední spoiler, mřížka chladiče, střešní lišty a kryty zpětných zrcátek v černém provedení. Nejinak tomu bude u zadního difuzoru, ohromí i dynamicky se tvářící osmnácti palcová kola z lehkých slitin v černé matné.
Osud povedeného paketu je prozatím neznámý. Jistě se však nejedná o verzi RS, která se momentálně připravuje na oficiální představení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.