Pick-upy jsou v jižní Americe velmi populárním zbožím a není proto divu, že se do jejich výroby pouští kde kdo.
Volkswagenu na evropském trhu malý pick-up chybí. Dříve tento trh zásobila Škoda Felicia, avšak od jejího konce před více než 10 lety se malý pick-up na evropském trhu neobjevil. To ale neznamená, že takové modely automobilka nenabízí jinde ve světě.
Severoamerický trh, na rozdíl od toho evropského, považuje pick-upy za atraktivní vozy, a není divu, že právě zde je jich také největší nabídka. Volkswagen zde prodává svůj model Saviero. Jeho geny pocházejí z hatchbacku Gol (to není překlep), což je jeden z oblíbených hatchbacků na rozvojových trzích. Gol nicméně nemá mnoho společného s Golfem, jeho čtyřmetrové rozměry ho řadí k tuzemskému Polu. Odvozený pick-up Saviero je nicméně o dobrého půl metru delší.
Tento vůz nyní dostal facelift, který ho přibližuje evropskému pojetí. Pod kapotou nicméně zůstávají "neevropské" jednotky, které se vyznačují jednak atmosferickým plněním, druhak schopností provozu na ethanol, který je v Jižní Americe velmi populární. Výkon 1,6litrového čtyřválce je 104 koní.
Výbava vozu je věru spartánská. Teprve ve druhém stupni výbavy najdeme takové samozřejmé prvky, jako ABS nebo airbag řidiče. Za příplatek lze nicméně získat většinu důležtých prvků, které v moderním voze očekáváme. K dispozici bude jak standardní, pracovní varianta, tak také stylový Cross (žlutý model na obrázcích).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?