Pick-upy jsou v jižní Americe velmi populárním zbožím a není proto divu, že se do jejich výroby pouští kde kdo.
Volkswagenu na evropském trhu malý pick-up chybí. Dříve tento trh zásobila Škoda Felicia, avšak od jejího konce před více než 10 lety se malý pick-up na evropském trhu neobjevil. To ale neznamená, že takové modely automobilka nenabízí jinde ve světě.
Severoamerický trh, na rozdíl od toho evropského, považuje pick-upy za atraktivní vozy, a není divu, že právě zde je jich také největší nabídka. Volkswagen zde prodává svůj model Saviero. Jeho geny pocházejí z hatchbacku Gol (to není překlep), což je jeden z oblíbených hatchbacků na rozvojových trzích. Gol nicméně nemá mnoho společného s Golfem, jeho čtyřmetrové rozměry ho řadí k tuzemskému Polu. Odvozený pick-up Saviero je nicméně o dobrého půl metru delší.
Tento vůz nyní dostal facelift, který ho přibližuje evropskému pojetí. Pod kapotou nicméně zůstávají "neevropské" jednotky, které se vyznačují jednak atmosferickým plněním, druhak schopností provozu na ethanol, který je v Jižní Americe velmi populární. Výkon 1,6litrového čtyřválce je 104 koní.
Výbava vozu je věru spartánská. Teprve ve druhém stupni výbavy najdeme takové samozřejmé prvky, jako ABS nebo airbag řidiče. Za příplatek lze nicméně získat většinu důležtých prvků, které v moderním voze očekáváme. K dispozici bude jak standardní, pracovní varianta, tak také stylový Cross (žlutý model na obrázcích).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.