Koncepce SUV s označením Taigun doslova ohromila. Sériová produkce je téměř připravena. Plánovaná je na rok 2014
Z nedávné historie. Vloni představila automobilka VW model kompaktního SUV s označením Taigun. Vybrala si k tomu jihoamerický kontinent, konkrétně město Sao Paulo, kde se konal 27. ročník Mezinárodní automobilové výstavy (27th International Automobile Trade Show 2012). Přelomová akce, minimálně termínem konání (říjen/listopad), přinesla pro mnohé pořadatele zajímavá zjištění zákazníků.
Výše uvedené SUV zde bylo neustále ve středu dění. Těšilo se tak velkému zájmu, že na něj vystavovatelé brzy a jasně zareagovali. Výsledek? Sériová produkce Taigy je na spadnutí. Spekulace ukončil šéfdesignér automobilky, Klaus Bishoff, který v rozhovoru pro AutoExpress na otázku, zda lze očekávat sériový Taigun v britských showroomech, odpověděl doslova takto: „Hluboce věřím, že ano.“
Co se týče termínů. Rok 2014 je spojován s jihoamerickým kontinentem. Na evropském se má novinka objevit později. Konkrétní datum a den návštěvy českého showroomu tak zřejmě označíme až v novém kalendářním roce (2015).
Koncepce vychází z trojice modelů VW, Škoda a Seat – konkrétně Up!, Citogo a Mii. Parametry sériového provedení se mohou do značné míry změnit, pro představu však uvedeme rozměry. Délka činila 3 859 milimetrů, šiřka 1 728 mm a výška 1 570 mm. S rozvorem 2 470 mm, vahou jen 985 kilogramů a zavazadlovým prostorem 280 litrů, se konečně nemůžeme divit takovému zájmu.
To vše korunováno a zkombinováno s moderní jednotkou - zážehovým tříválcem o objemu 1,0 TSI, dávajícím 81 kW a 175 Nm, možná i chystaným vznětovým dvouválcem 0,8 TDI.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.