Koncepce SUV s označením Taigun doslova ohromila. Sériová produkce je téměř připravena. Plánovaná je na rok 2014
Z nedávné historie. Vloni představila automobilka VW model kompaktního SUV s označením Taigun. Vybrala si k tomu jihoamerický kontinent, konkrétně město Sao Paulo, kde se konal 27. ročník Mezinárodní automobilové výstavy (27th International Automobile Trade Show 2012). Přelomová akce, minimálně termínem konání (říjen/listopad), přinesla pro mnohé pořadatele zajímavá zjištění zákazníků.
Výše uvedené SUV zde bylo neustále ve středu dění. Těšilo se tak velkému zájmu, že na něj vystavovatelé brzy a jasně zareagovali. Výsledek? Sériová produkce Taigy je na spadnutí. Spekulace ukončil šéfdesignér automobilky, Klaus Bishoff, který v rozhovoru pro AutoExpress na otázku, zda lze očekávat sériový Taigun v britských showroomech, odpověděl doslova takto: „Hluboce věřím, že ano.“
Co se týče termínů. Rok 2014 je spojován s jihoamerickým kontinentem. Na evropském se má novinka objevit později. Konkrétní datum a den návštěvy českého showroomu tak zřejmě označíme až v novém kalendářním roce (2015).
Koncepce vychází z trojice modelů VW, Škoda a Seat – konkrétně Up!, Citogo a Mii. Parametry sériového provedení se mohou do značné míry změnit, pro představu však uvedeme rozměry. Délka činila 3 859 milimetrů, šiřka 1 728 mm a výška 1 570 mm. S rozvorem 2 470 mm, vahou jen 985 kilogramů a zavazadlovým prostorem 280 litrů, se konečně nemůžeme divit takovému zájmu.
To vše korunováno a zkombinováno s moderní jednotkou - zážehovým tříválcem o objemu 1,0 TSI, dávajícím 81 kW a 175 Nm, možná i chystaným vznětovým dvouválcem 0,8 TDI.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.