Koncepce SUV s označením Taigun doslova ohromila. Sériová produkce je téměř připravena. Plánovaná je na rok 2014
Z nedávné historie. Vloni představila automobilka VW model kompaktního SUV s označením Taigun. Vybrala si k tomu jihoamerický kontinent, konkrétně město Sao Paulo, kde se konal 27. ročník Mezinárodní automobilové výstavy (27th International Automobile Trade Show 2012). Přelomová akce, minimálně termínem konání (říjen/listopad), přinesla pro mnohé pořadatele zajímavá zjištění zákazníků.
Výše uvedené SUV zde bylo neustále ve středu dění. Těšilo se tak velkému zájmu, že na něj vystavovatelé brzy a jasně zareagovali. Výsledek? Sériová produkce Taigy je na spadnutí. Spekulace ukončil šéfdesignér automobilky, Klaus Bishoff, který v rozhovoru pro AutoExpress na otázku, zda lze očekávat sériový Taigun v britských showroomech, odpověděl doslova takto: „Hluboce věřím, že ano.“
Co se týče termínů. Rok 2014 je spojován s jihoamerickým kontinentem. Na evropském se má novinka objevit později. Konkrétní datum a den návštěvy českého showroomu tak zřejmě označíme až v novém kalendářním roce (2015).
Koncepce vychází z trojice modelů VW, Škoda a Seat – konkrétně Up!, Citogo a Mii. Parametry sériového provedení se mohou do značné míry změnit, pro představu však uvedeme rozměry. Délka činila 3 859 milimetrů, šiřka 1 728 mm a výška 1 570 mm. S rozvorem 2 470 mm, vahou jen 985 kilogramů a zavazadlovým prostorem 280 litrů, se konečně nemůžeme divit takovému zájmu.
To vše korunováno a zkombinováno s moderní jednotkou - zážehovým tříválcem o objemu 1,0 TSI, dávajícím 81 kW a 175 Nm, možná i chystaným vznětovým dvouválcem 0,8 TDI.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?