Volkswagen v Šanghaji predstavil nové kombi Gran Lavida pre tamojší trh.
Pre mnohé európske automobilky sa stávajú čoraz viac dôležitejším trhom aj ten čínsky, ktorý sa pomerne rýchlo rozvíja. Práve pre tento trh má byť určený nový „kombík“ od Volkswagenu s označením Gran Lavida. Tento model je druhou karosárskou verziou už predávaného sedanu Lavida, ktorý sa v modernizovanej podobe predáva od minulého roka.
Gran Lavida dizajnovo zapadá do rodiny Volkswagen. Čisté línie bez experimentov a známe tvary prednej časti by teoreticky mohli zaujať aj európanov, zadná časť s efektnou grafikou koncových svetlometov je celkom vydarená.
Kombi pre čínsky trh je postavené na podvozkovej platforme PQ34, ktorú využívala aj trojica Golf, Octavia a Audi A3. Gran Lavida je oproti sedanu kratšia, dĺžka sa zmenšila z 4605 mm na 4454 mm. Pod kapotu sa dostanú benzínové motory s objemom 1,6 litra (77 kW/105 k) a 1,4 TSI (97 kW/132 k).
Volkswagen Gran Lavida sa bude vyrábať čínskom závode Sanghai Volkswagen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?