Volkswagen v Šanghaji predstavil nové kombi Gran Lavida pre tamojší trh.
Pre mnohé európske automobilky sa stávajú čoraz viac dôležitejším trhom aj ten čínsky, ktorý sa pomerne rýchlo rozvíja. Práve pre tento trh má byť určený nový „kombík“ od Volkswagenu s označením Gran Lavida. Tento model je druhou karosárskou verziou už predávaného sedanu Lavida, ktorý sa v modernizovanej podobe predáva od minulého roka.
Gran Lavida dizajnovo zapadá do rodiny Volkswagen. Čisté línie bez experimentov a známe tvary prednej časti by teoreticky mohli zaujať aj európanov, zadná časť s efektnou grafikou koncových svetlometov je celkom vydarená.
Kombi pre čínsky trh je postavené na podvozkovej platforme PQ34, ktorú využívala aj trojica Golf, Octavia a Audi A3. Gran Lavida je oproti sedanu kratšia, dĺžka sa zmenšila z 4605 mm na 4454 mm. Pod kapotu sa dostanú benzínové motory s objemom 1,6 litra (77 kW/105 k) a 1,4 TSI (97 kW/132 k).
Volkswagen Gran Lavida sa bude vyrábať čínskom závode Sanghai Volkswagen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.