Prodejně nejúspěšnější model značky Ford se po více než deseti letech vrací v novém provedení. Dokáže navázat na svého předchůdce?
Na stánku automobilky Ford se na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji, objevil nový koncept vozu s přídomkem Escort. Ano, všichni známe. Málokterá rodina daný vůz v průběhu jeho dlouhé výroby nevlastnila, a to je co říct - téměř 40 let.
Kompaktní sedan se může pochlubit oblíbeným tříprostorovým řešením, jednoduchým, avšak zajímavým a elegantním designem, podobným vozům Aston Martin. To díky masce chladiče. Co nás nepřekvapí, je použití LED technologií v optice automobilu. Zda se s těmito zářícími světlomety potkáme i u produkční verze, zůstává zatím ve hvězdách.
Součástí předváděcí akce je slovní spojení – navržen v Číně pro Čínu. Zdejší hlad po těchto vozech je mezi automobilkami dobře znám, každá tak chce urvat svůj kus. Dle prodejních úspěchů zřejmě přijdou v úvahu i další trhy. Ten evropský by vůz s čtyřválcovými EcoBoosty automobilky přijal jistě více než kladně. Jméno Escort se zde stále těší velké oblibě a známosti.
Navýšení prodejů by přišlo více než vhod. Celosvětový trend se nevyhnul ani takovému světovému automobilovému gigantu. Záleží, jak si povede v silné konkurenci Citroënu C4L, Peugeotu 301 nebo Renaultu Fluence.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?