Prodejně nejúspěšnější model značky Ford se po více než deseti letech vrací v novém provedení. Dokáže navázat na svého předchůdce?
Na stánku automobilky Ford se na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji, objevil nový koncept vozu s přídomkem Escort. Ano, všichni známe. Málokterá rodina daný vůz v průběhu jeho dlouhé výroby nevlastnila, a to je co říct - téměř 40 let.
Kompaktní sedan se může pochlubit oblíbeným tříprostorovým řešením, jednoduchým, avšak zajímavým a elegantním designem, podobným vozům Aston Martin. To díky masce chladiče. Co nás nepřekvapí, je použití LED technologií v optice automobilu. Zda se s těmito zářícími světlomety potkáme i u produkční verze, zůstává zatím ve hvězdách.
Součástí předváděcí akce je slovní spojení – navržen v Číně pro Čínu. Zdejší hlad po těchto vozech je mezi automobilkami dobře znám, každá tak chce urvat svůj kus. Dle prodejních úspěchů zřejmě přijdou v úvahu i další trhy. Ten evropský by vůz s čtyřválcovými EcoBoosty automobilky přijal jistě více než kladně. Jméno Escort se zde stále těší velké oblibě a známosti.
Navýšení prodejů by přišlo více než vhod. Celosvětový trend se nevyhnul ani takovému světovému automobilovému gigantu. Záleží, jak si povede v silné konkurenci Citroënu C4L, Peugeotu 301 nebo Renaultu Fluence.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.