Lamborghini vyrábí sportovní vozy již 50 let a to je třeba oslavit s plnou parádou. Vlajková loď Aventador se tak stane zase o něco lepší.
Pouze sto kusů vznikne v této speciální sérii, která má oslavovat padesátileté výročí výroby rychlých vozů. Tentokrát ale nejde jen o nějaké drobné rádobyúpravy jako trochu jiná barva a pozměněná barva. Tentokrát se vylepšovalo i pod kapotou.
Tento speciální Aventador ze svého motoru dostane 720 koní, což je o 20 koní více než u běžné varianty. Již tak skvělé dynamické parametry to pravděpodobně příliš neovlivní, avšak síla navíc jistě nikdy neuškodí. Je také možné, že dojde k mírnému snížení hmotnosti díky užití karbonu v interiéru.
Více bychom se měli dozvědět na autosalonu v Šanghaji, kde se novinka představí. Začátek autosalonu je naplánován již na nejbližší víkend.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.