Toyota pripravuje otvorenú verziu ikonického športového modelu GT86. Pozrite sa spolu s nami na prvé snímky z patentového úradu.
Japonská automobilka pripravuje otvorenú verziu športovej Toyoty GT86. Po koncepte GT86 Open, ktorý sa ukázal verejnosti na autosalóne v Ženeve príde na rad sériová verzia, ktorej podobu poznáme z fotografií patentového úradu.
Koncepčný model Toyota GT86 Open sa na ženevskom autosalóne ukázal len so zllženou strechou, vďaka uniknutým fotografiám poznáme siluetu športového kabrioletu aj s natiahnutou plátenou strechou. Technika pod kapotou by mala byť totožná s modelom kupé, ktorý je v predaji. To znamená, že o prenos výkonu na kolesá sa postará benzínový motor 2,0 Boxer s maximálnym výkonom 147 kW/200 k. Sťahovacia plátená strecha by nemala mať výrazný vplyv na hmotnosť vozidla ani na jazdné vlastnosti, dynamické schopnosti modelu GT86 Open by mali byť veľmi podobné verzii kupé.
Zatiaľ nemáme k dispozícii žiadne ďalšie informácie. Tie neoficiálne hovoria o tom, že sériový kabriolet by sa mal dostať do predaja už v druhej polovici tohto roka. Fanúšici športovej jazdy s vetrom vo vlasoch si teda prídu čoskoro na svoje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.