Renault pripravil pre Lagunu v modelovom roku 2013 decentné zmeny v technike a výbave. Novinkou je LED denné svietenie a vylepšené vznetové motorizácie.
Francúzsky Renault pripravil pre model strednej triedy decentné úpravy, ktoré mu ešte nejakú dobu pomôžu udržať sa na automobilovom výslní. Nový modelový rok 2013 pre Lagunu znamená diódové svetlá pre denné svietenie namiesto hmlových svetlometov a upravenú ponuku motorizácií pod kapotou.
Exteriérové zmeny sú vskutku detailné, do interiéru sa dostane nový multimediálny systém R-Link so 7-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorý okrem iného obsahuje aj navigačný systém.
Hlavnou zmenou pod kapotou je možnosť kombinácie nafového motora 1,5 dCi (81 kW/110 k) so 6-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Pri tejto kombinácii pohonného ústrojenstva Laguna v priemere spotrebuje len 4,3 litra nafty na 100 km.
Pre naftový motor 2,0 dCi (výkonové verzie 96 kW/130 k, 110 kW/150 k a 127 kW/175 k) je najväčšou zmenou prívlastok Energy, ktorý znamená použitie start/stop systému, olejového čerpadla s variabilným prietokom alebo pokročilého riadenia teploty motora. Tieto technologické vylepšenia by mali prispieť k nižšej kombinovanej spotrebe paliva vďaka zvýšeniu účinnosti motora.
V ponuke naďalej ostáva aj vrcholný naftový motor 3,0 dCi V6 (176 kW/240 k) spojený so 6-stupňovým automatom, rovnako aj benzínové motory 2,0 16V (103 kW/140 k) a 2,0 Tce (132 kW/180 k).
Laguna pre nový modelový rok sa na trhu objaví už o pár týždňov. Pripomíname, že súčasná generácia je v predaji od roku 2007.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?