Nový sedan italské automobilky bude představen již brzy na autosaloně v čínské Šanghaji. Klasické zážehové agregáty doplní unikátní diesel
Jedná se o podstatnou premiéru značky. Italská automobilka koncernu Fiat zcela poprvé použije u svého vozu jiný než zážehový motor. Dle slov představenstva půjde o třílitrový šestiválec. Výkon a další technické specifikace dosud nebyly zveřejněny.
Seznam motorizovaných jednotek doplní benzinový šestiválec a osmiválec. Menší motor by měl mít výkon kolem 340 koňských sil, silnější pak 410 koní. Samozřejmostí je pohon zadních kol a osmistupňová převodovka od ZF.
Výrobce sportovních luxusních vozů s trojzubcem ve znaku jistě potvrdí své věhlasné renomé a přijde s menším sportovním sedanem, založeném na bázi většího Quottroporte, vozem s maximální rychlostí blížící se 300 km/h a solidním zrychlení 0-100 za cca 4-5 vteřin.
Designově bude novinka podobná většímu kolegovi. Vůz, který má být slavnostně představen na dubnovém čínském autosaloně v Šanghaji, bude především kratší o cca 200 mm, lišit se budou světlomety a nárazník. Model přichází současně s rozsáhlými investicemi koncernu Fiat do své luxusní divize, které mají dosáhnout až 1,2 miliard eur. Ty se mají odrazit v navýšení prodejů až na celkových 50 000 prodaných vozů za rok.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?