Nový sedan italské automobilky bude představen již brzy na autosaloně v čínské Šanghaji. Klasické zážehové agregáty doplní unikátní diesel
Jedná se o podstatnou premiéru značky. Italská automobilka koncernu Fiat zcela poprvé použije u svého vozu jiný než zážehový motor. Dle slov představenstva půjde o třílitrový šestiválec. Výkon a další technické specifikace dosud nebyly zveřejněny.
Seznam motorizovaných jednotek doplní benzinový šestiválec a osmiválec. Menší motor by měl mít výkon kolem 340 koňských sil, silnější pak 410 koní. Samozřejmostí je pohon zadních kol a osmistupňová převodovka od ZF.
Výrobce sportovních luxusních vozů s trojzubcem ve znaku jistě potvrdí své věhlasné renomé a přijde s menším sportovním sedanem, založeném na bázi většího Quottroporte, vozem s maximální rychlostí blížící se 300 km/h a solidním zrychlení 0-100 za cca 4-5 vteřin.
Designově bude novinka podobná většímu kolegovi. Vůz, který má být slavnostně představen na dubnovém čínském autosaloně v Šanghaji, bude především kratší o cca 200 mm, lišit se budou světlomety a nárazník. Model přichází současně s rozsáhlými investicemi koncernu Fiat do své luxusní divize, které mají dosáhnout až 1,2 miliard eur. Ty se mají odrazit v navýšení prodejů až na celkových 50 000 prodaných vozů za rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?