Nový sedan italské automobilky bude představen již brzy na autosaloně v čínské Šanghaji. Klasické zážehové agregáty doplní unikátní diesel
Jedná se o podstatnou premiéru značky. Italská automobilka koncernu Fiat zcela poprvé použije u svého vozu jiný než zážehový motor. Dle slov představenstva půjde o třílitrový šestiválec. Výkon a další technické specifikace dosud nebyly zveřejněny.
Seznam motorizovaných jednotek doplní benzinový šestiválec a osmiválec. Menší motor by měl mít výkon kolem 340 koňských sil, silnější pak 410 koní. Samozřejmostí je pohon zadních kol a osmistupňová převodovka od ZF.
Výrobce sportovních luxusních vozů s trojzubcem ve znaku jistě potvrdí své věhlasné renomé a přijde s menším sportovním sedanem, založeném na bázi většího Quottroporte, vozem s maximální rychlostí blížící se 300 km/h a solidním zrychlení 0-100 za cca 4-5 vteřin.
Designově bude novinka podobná většímu kolegovi. Vůz, který má být slavnostně představen na dubnovém čínském autosaloně v Šanghaji, bude především kratší o cca 200 mm, lišit se budou světlomety a nárazník. Model přichází současně s rozsáhlými investicemi koncernu Fiat do své luxusní divize, které mají dosáhnout až 1,2 miliard eur. Ty se mají odrazit v navýšení prodejů až na celkových 50 000 prodaných vozů za rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?