Renault Twingo třetí generace se pomalu blíž. Díky spolupráci s Mercedesem bude technicky naprosto odlišné. Jak se ale bude lišit design?
O Renaultu 5 lze bez velkého přehánění říci, že je to jeden z vozů, které změnily svět. Nebyl to model nejrychlejší, nebyl ani nejdražší či technicky nejvyspělejší. Naopak - byl dostupný každému a v tom byla jeho síla. Právě Renault 5 byl vozem, který započal současnou epochu malých hatchbacků s pohonem předních kol a zkosenou zádí. Vždyť i legendární Volkswagen Golf přišel až dva roky po uvedení této novinky.
Je tomu již 40 let, co byl model 5 představen. A proto se sluší trochu zavzpomínat na tento 3,6 metru dlouhý vůz. Není to však prostřednictvím Clia, který je přímým nástupcem modelu 5, ale prostřednictvím Twinga - menší řady, která dnes však měří na délku tolik, kolik měřil Renault 5 před lety.
Na výstavě Salone Internazionale del Mobile di Milano se ukáže vůz, ve kterém můžeme vidět mnoho prvků náležejících třetí generaci Twinga. V exteriéru si lze udělat poměrně dobrý obrázek o tom, jak bude novinka vypadat. Za pozornost stojí pětice dveří - Twingo dosud vyjíždělo výhradně jako třídvéřový vůz. Zato minimalistický interiér nedává šanci ani velmi bujné fantazii.
Zajímavá by na novém Twingu měla být konstrukce - Renault spojil své síly s Mercedesem a pohonné ústrojí tak bude Twingo sdílet se Smartem. To znamená umístění motoru pod podlahu kufru a pohon zadní nápravy. Stejné řešení se mělo objevit i na Volkswagenu Up!, avšak zde byl pro přílišnou nákladnost vývoje nové platformy zavržen.
Prozatím roztáčí zadní kola elektromotor o výkonu 50 kW, přičemž elektrická verze není v sérii vůbec vyloučena - Renault s elektřinou experimentuje již delší dobu a také Smart jezdí i v elektrické variantě. Maximální rychlost by měla být 130 km/h, dojezd až 160 km. To i díky přímo muší hmotnosti 980 kg, která však v praxi bude dosažena jen těžko. Vůz je totiž vyroben z lehoučkého karbonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.