Renault Twingo třetí generace se pomalu blíž. Díky spolupráci s Mercedesem bude technicky naprosto odlišné. Jak se ale bude lišit design?
O Renaultu 5 lze bez velkého přehánění říci, že je to jeden z vozů, které změnily svět. Nebyl to model nejrychlejší, nebyl ani nejdražší či technicky nejvyspělejší. Naopak - byl dostupný každému a v tom byla jeho síla. Právě Renault 5 byl vozem, který započal současnou epochu malých hatchbacků s pohonem předních kol a zkosenou zádí. Vždyť i legendární Volkswagen Golf přišel až dva roky po uvedení této novinky.
Je tomu již 40 let, co byl model 5 představen. A proto se sluší trochu zavzpomínat na tento 3,6 metru dlouhý vůz. Není to však prostřednictvím Clia, který je přímým nástupcem modelu 5, ale prostřednictvím Twinga - menší řady, která dnes však měří na délku tolik, kolik měřil Renault 5 před lety.
Na výstavě Salone Internazionale del Mobile di Milano se ukáže vůz, ve kterém můžeme vidět mnoho prvků náležejících třetí generaci Twinga. V exteriéru si lze udělat poměrně dobrý obrázek o tom, jak bude novinka vypadat. Za pozornost stojí pětice dveří - Twingo dosud vyjíždělo výhradně jako třídvéřový vůz. Zato minimalistický interiér nedává šanci ani velmi bujné fantazii.
Zajímavá by na novém Twingu měla být konstrukce - Renault spojil své síly s Mercedesem a pohonné ústrojí tak bude Twingo sdílet se Smartem. To znamená umístění motoru pod podlahu kufru a pohon zadní nápravy. Stejné řešení se mělo objevit i na Volkswagenu Up!, avšak zde byl pro přílišnou nákladnost vývoje nové platformy zavržen.
Prozatím roztáčí zadní kola elektromotor o výkonu 50 kW, přičemž elektrická verze není v sérii vůbec vyloučena - Renault s elektřinou experimentuje již delší dobu a také Smart jezdí i v elektrické variantě. Maximální rychlost by měla být 130 km/h, dojezd až 160 km. To i díky přímo muší hmotnosti 980 kg, která však v praxi bude dosažena jen těžko. Vůz je totiž vyroben z lehoučkého karbonu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.