Renault Twingo třetí generace se pomalu blíž. Díky spolupráci s Mercedesem bude technicky naprosto odlišné. Jak se ale bude lišit design?
O Renaultu 5 lze bez velkého přehánění říci, že je to jeden z vozů, které změnily svět. Nebyl to model nejrychlejší, nebyl ani nejdražší či technicky nejvyspělejší. Naopak - byl dostupný každému a v tom byla jeho síla. Právě Renault 5 byl vozem, který započal současnou epochu malých hatchbacků s pohonem předních kol a zkosenou zádí. Vždyť i legendární Volkswagen Golf přišel až dva roky po uvedení této novinky.
Je tomu již 40 let, co byl model 5 představen. A proto se sluší trochu zavzpomínat na tento 3,6 metru dlouhý vůz. Není to však prostřednictvím Clia, který je přímým nástupcem modelu 5, ale prostřednictvím Twinga - menší řady, která dnes však měří na délku tolik, kolik měřil Renault 5 před lety.
Na výstavě Salone Internazionale del Mobile di Milano se ukáže vůz, ve kterém můžeme vidět mnoho prvků náležejících třetí generaci Twinga. V exteriéru si lze udělat poměrně dobrý obrázek o tom, jak bude novinka vypadat. Za pozornost stojí pětice dveří - Twingo dosud vyjíždělo výhradně jako třídvéřový vůz. Zato minimalistický interiér nedává šanci ani velmi bujné fantazii.
Zajímavá by na novém Twingu měla být konstrukce - Renault spojil své síly s Mercedesem a pohonné ústrojí tak bude Twingo sdílet se Smartem. To znamená umístění motoru pod podlahu kufru a pohon zadní nápravy. Stejné řešení se mělo objevit i na Volkswagenu Up!, avšak zde byl pro přílišnou nákladnost vývoje nové platformy zavržen.
Prozatím roztáčí zadní kola elektromotor o výkonu 50 kW, přičemž elektrická verze není v sérii vůbec vyloučena - Renault s elektřinou experimentuje již delší dobu a také Smart jezdí i v elektrické variantě. Maximální rychlost by měla být 130 km/h, dojezd až 160 km. To i díky přímo muší hmotnosti 980 kg, která však v praxi bude dosažena jen těžko. Vůz je totiž vyroben z lehoučkého karbonu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?