Renault Twingo třetí generace se pomalu blíž. Díky spolupráci s Mercedesem bude technicky naprosto odlišné. Jak se ale bude lišit design?
O Renaultu 5 lze bez velkého přehánění říci, že je to jeden z vozů, které změnily svět. Nebyl to model nejrychlejší, nebyl ani nejdražší či technicky nejvyspělejší. Naopak - byl dostupný každému a v tom byla jeho síla. Právě Renault 5 byl vozem, který započal současnou epochu malých hatchbacků s pohonem předních kol a zkosenou zádí. Vždyť i legendární Volkswagen Golf přišel až dva roky po uvedení této novinky.
Je tomu již 40 let, co byl model 5 představen. A proto se sluší trochu zavzpomínat na tento 3,6 metru dlouhý vůz. Není to však prostřednictvím Clia, který je přímým nástupcem modelu 5, ale prostřednictvím Twinga - menší řady, která dnes však měří na délku tolik, kolik měřil Renault 5 před lety.
Na výstavě Salone Internazionale del Mobile di Milano se ukáže vůz, ve kterém můžeme vidět mnoho prvků náležejících třetí generaci Twinga. V exteriéru si lze udělat poměrně dobrý obrázek o tom, jak bude novinka vypadat. Za pozornost stojí pětice dveří - Twingo dosud vyjíždělo výhradně jako třídvéřový vůz. Zato minimalistický interiér nedává šanci ani velmi bujné fantazii.
Zajímavá by na novém Twingu měla být konstrukce - Renault spojil své síly s Mercedesem a pohonné ústrojí tak bude Twingo sdílet se Smartem. To znamená umístění motoru pod podlahu kufru a pohon zadní nápravy. Stejné řešení se mělo objevit i na Volkswagenu Up!, avšak zde byl pro přílišnou nákladnost vývoje nové platformy zavržen.
Prozatím roztáčí zadní kola elektromotor o výkonu 50 kW, přičemž elektrická verze není v sérii vůbec vyloučena - Renault s elektřinou experimentuje již delší dobu a také Smart jezdí i v elektrické variantě. Maximální rychlost by měla být 130 km/h, dojezd až 160 km. To i díky přímo muší hmotnosti 980 kg, která však v praxi bude dosažena jen těžko. Vůz je totiž vyroben z lehoučkého karbonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.