BMW X4 míří do sériové výroby. Automobilka vypustila první snímky předsériového exempláře, který ukazuje prakticky vše.
BMW tradičně ukazuje své budoucí modely s několikaměsíčním předstihem v podobě konceptu. Jinak tomu nebylo ani tentokrát, neboť před sebou máme nový model - X4.
O tom, že automobilka by ráda navázala na úspěch velkého křížence SUV a kupé X6, se ví již dlouho. BMW přitom pro výrobu modelu X6 použilo maximum shodných dílů s klasickým SUV X5. Úplně stejně tomu bude také u menšího X4, kterému jako dárce orgánů poslouží zase model X3. X4 tak bude prakticky navlas stejně dlouhé - při délce 465 cm je rozdíl roven čtyřem milimetrům. Rozdílná ale bude výška, X4 bude o 4 centimetry nižší.
Je jasné, že i technika bude pocházet ze stejného zdroje, avšak o konkrétních motorizacích, které se dostanou pod kapotu, toho zatím mnoho nevíme. Dozvědět bychom se to měli do roka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.