BMW X4 míří do sériové výroby. Automobilka vypustila první snímky předsériového exempláře, který ukazuje prakticky vše.
BMW tradičně ukazuje své budoucí modely s několikaměsíčním předstihem v podobě konceptu. Jinak tomu nebylo ani tentokrát, neboť před sebou máme nový model - X4.
O tom, že automobilka by ráda navázala na úspěch velkého křížence SUV a kupé X6, se ví již dlouho. BMW přitom pro výrobu modelu X6 použilo maximum shodných dílů s klasickým SUV X5. Úplně stejně tomu bude také u menšího X4, kterému jako dárce orgánů poslouží zase model X3. X4 tak bude prakticky navlas stejně dlouhé - při délce 465 cm je rozdíl roven čtyřem milimetrům. Rozdílná ale bude výška, X4 bude o 4 centimetry nižší.
Je jasné, že i technika bude pocházet ze stejného zdroje, avšak o konkrétních motorizacích, které se dostanou pod kapotu, toho zatím mnoho nevíme. Dozvědět bychom se to měli do roka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?