V Brně se dnes 4.4. představila na českém trhu v pořadí třetí novinka modelové řady Octavia automobilky Škoda
Dnes 4.4.2013 představila v 10:00 společnost ŠKODA AUTO a.s. v paviloně P třetí variantu modelové řady Combi 4×4. Slavnostní uvedení na český trh proběhlo na tiskovém dni, spočívalo již v tradičním odkrytí plachty a sdělení základních technických i jiných detailů vozidla.
Nová Octavia Combi tak navazuje na historicky úspěšnou II. generaci, kterou si koupilo více než 17 000 zákazníků v ČR. Prodejní úspěchy zaznamenala i na jiných evropských trzích – v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Rusku či Norsku.
Základní cena byla stanovena na 569 900 Kč za model Škoda Octacia Combi 4×4 s naftovým agregátem 1,6 TDI (77 kW) ve výbavové verzi „Ambition“.
Vůz bude nabízen s úspornými naftovými motory 1,6 TDI (77 kW), 2,0 TDI (110kW) a jedním benzinovým agregátem 1,8 TSI (132 kW). Kombinovaná spotřeba má činit 4,5 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km, 4,9 l nafty /100 km, resp. emisí CO2 v hodnotě 124 g/km a 6,7 l/100 km, emise CO2 156 g/km. Naftové motory budou nabízeny v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, benzinový agregát pak s automatem DSG.
V průměru 14% pokles spotřeby u naftového motoru 1,6 má být docílen nižší hmotností vozu o cca 40 kg, lepší technikou pohonu všech kol a užitím úspornějších motorů.
5. generace spojky Haldex, elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), rozšířená funkce XDS, mají zajistit plynulý chod motoru, optimální záběr primárně předních kol. V případě nutnosti je však možné přenést téměř 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy.
Vůz si můžete objednat počínaje dneškem, první kusy dorazí na český trh v červnu roku 2013.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.