V Brně se dnes 4.4. představila na českém trhu v pořadí třetí novinka modelové řady Octavia automobilky Škoda
Dnes 4.4.2013 představila v 10:00 společnost ŠKODA AUTO a.s. v paviloně P třetí variantu modelové řady Combi 4×4. Slavnostní uvedení na český trh proběhlo na tiskovém dni, spočívalo již v tradičním odkrytí plachty a sdělení základních technických i jiných detailů vozidla.
Nová Octavia Combi tak navazuje na historicky úspěšnou II. generaci, kterou si koupilo více než 17 000 zákazníků v ČR. Prodejní úspěchy zaznamenala i na jiných evropských trzích – v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Rusku či Norsku.
Základní cena byla stanovena na 569 900 Kč za model Škoda Octacia Combi 4×4 s naftovým agregátem 1,6 TDI (77 kW) ve výbavové verzi „Ambition“.
Vůz bude nabízen s úspornými naftovými motory 1,6 TDI (77 kW), 2,0 TDI (110kW) a jedním benzinovým agregátem 1,8 TSI (132 kW). Kombinovaná spotřeba má činit 4,5 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km, 4,9 l nafty /100 km, resp. emisí CO2 v hodnotě 124 g/km a 6,7 l/100 km, emise CO2 156 g/km. Naftové motory budou nabízeny v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, benzinový agregát pak s automatem DSG.
V průměru 14% pokles spotřeby u naftového motoru 1,6 má být docílen nižší hmotností vozu o cca 40 kg, lepší technikou pohonu všech kol a užitím úspornějších motorů.
5. generace spojky Haldex, elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), rozšířená funkce XDS, mají zajistit plynulý chod motoru, optimální záběr primárně předních kol. V případě nutnosti je však možné přenést téměř 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy.
Vůz si můžete objednat počínaje dneškem, první kusy dorazí na český trh v červnu roku 2013.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?