V Brně se dnes 4.4. představila na českém trhu v pořadí třetí novinka modelové řady Octavia automobilky Škoda
Dnes 4.4.2013 představila v 10:00 společnost ŠKODA AUTO a.s. v paviloně P třetí variantu modelové řady Combi 4×4. Slavnostní uvedení na český trh proběhlo na tiskovém dni, spočívalo již v tradičním odkrytí plachty a sdělení základních technických i jiných detailů vozidla.
Nová Octavia Combi tak navazuje na historicky úspěšnou II. generaci, kterou si koupilo více než 17 000 zákazníků v ČR. Prodejní úspěchy zaznamenala i na jiných evropských trzích – v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Rusku či Norsku.
Základní cena byla stanovena na 569 900 Kč za model Škoda Octacia Combi 4×4 s naftovým agregátem 1,6 TDI (77 kW) ve výbavové verzi „Ambition“.
Vůz bude nabízen s úspornými naftovými motory 1,6 TDI (77 kW), 2,0 TDI (110kW) a jedním benzinovým agregátem 1,8 TSI (132 kW). Kombinovaná spotřeba má činit 4,5 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km, 4,9 l nafty /100 km, resp. emisí CO2 v hodnotě 124 g/km a 6,7 l/100 km, emise CO2 156 g/km. Naftové motory budou nabízeny v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, benzinový agregát pak s automatem DSG.
V průměru 14% pokles spotřeby u naftového motoru 1,6 má být docílen nižší hmotností vozu o cca 40 kg, lepší technikou pohonu všech kol a užitím úspornějších motorů.
5. generace spojky Haldex, elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), rozšířená funkce XDS, mají zajistit plynulý chod motoru, optimální záběr primárně předních kol. V případě nutnosti je však možné přenést téměř 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy.
Vůz si můžete objednat počínaje dneškem, první kusy dorazí na český trh v červnu roku 2013.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?