Citroen dnes ukázal kompletnú fotogalériu nového rodinného MPV s názvom C4 Picasso.
Citroen kráča novým dizajnovým jazykom v duchu posledných štúdií, ktoré boli prezentované na svetových autosalónoch. Dizajnérom odvaha nechýba, dôkazom je nový rodinný Citroen C4 Picasso s kontroverzne tvarovanou prednou časťou.
Nové C4 Picasso si na ceste rozhodne nepomýlite s iným autom. Mohutná predná časť s netradičnými svetlometmi, ktoré sú zvlášť oddelené pre denné LED svietenie v hornej, a klasické svetlá v dolnej časti, je ozdobená logom automobilky. To je štýlovo zakomponované do ozdobných chrómovaných líšt, ktoré pokračujú až do priestoru svetlometov.
Bočný pohľad je nemenej zaujímavý, vynikne pri ňom presklenie bočných dverí a zadného stĺpika predelené chrómovou lištou. Pre zadnú časť budú charakteristické obrovské piate dvere, ktorých súčasťou sú koncové svetlá.
V interiéri pokračujú odvážne línie, nové Picasso sa v ňom inšpirovalo preddchodcom. Minulosťou sa stane volant s pevným stredom, Picasso dostane rovnaký, aký má luxusný model DS5. Samozrejmosťou je stredová kaplnka s palubným multimediálnym systémom v strednej časti prístrojovej dosky a množstvo odkladacích priestorov v kabíne.
Citroen C4 Picasso druhej generácie dostane novú modulárnu podvozkovú platformu (EMP2) koncernu PSA. Vďaka nej sa dĺžka skráti o 4 centimetre (4,43 m), šírka 1,83 m ostane zachovaná. V súlade s aktuálnym trendom znižovania hmotnosti bude nové Picasso oproti predchodcovi ľahšie v priemere o 140 kg.
Aj vďaka zníženej hmotnosti bude najúspornejšia verzia motora 1,6 e-HDi dosahovať kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km. Ostatné motorizácie budú vychádzať z ponuky pre aktuálnu generáciu modelu, bližšie informácie o pohonných jednotkách prinesieme hneď, ako nám budú známe.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.