Již celou řadu let se výrobci pneumatik snažili o vytvoření bezvzduchové pneumatiky. S nástupem nové pneumatiky ContiSpringContact 1 koncernu Continental se tento sen konečně stává skutečností. Prodej první série těchto pneumatik, o které již projevilo zájem několik největších výrobců automobilů, je zahájen právě dnes.
100 % pneumatika, 0 % vzduch: ContiSpringContact 1Moderní pneumatiky pro automobily jsou vyspělými produkty, které mají zpravidla jen jednu slabinu: při proděravění nebo dlouhodobém používání ztrácejí tlak. „Pneumatiky, které uvnitř nemají žádný vzduch, by mohly tento problém vyřešit. Avšak na druhou stranu nenabízejí potřebný tlumicí polštář mezi kolem a vozovkou,“ říká vývojový technik Ivan Eydea. „Pevná pryž nebude nikdy dostatečně flexibilní na to, aby pneumatiky měly dobré handlingové vlastnosti a současně nabízely požadovaný kilometrový výkon.“ U modelu ContiSpringContact 1 přišel Continental, přední hráč na evropském trhu, s převratným řešením. Nové pneumatiky jsou vybaveny pryžovým prstencem spojeným s ráfkem pogumovanými pružinami. Tyto pružiny propůjčují prstenci flexibilitu potřebnou ke zpracování sil působících po obvodu pneumatiky. Miniaturní senzory v pružinách detekují i jejich krátkodobé výraznější stlačení, čímž v řádu milisekund rozpoznávají výmoly na silnici a odesílají informace přes internet přímo na místní pracoviště správy silnic. S působením bočních sil se vypořádají přídavné „inteligentní“ pryžové prstence upevněné po stranách ráfků. Tyto prstence reagují na vibrace v pneumatice, při velkém zatížení se rychle smršťují a přitom stále zaručují spolehlivý přenos sil působících při zatáčení na vozovku. Pružiny a pryžové prstence jsou ukryty uvnitř pneumatiky, na jejíž bočnici najdete obvyklé údaje o rozměru a další povinné informace, kterými musí být všechny pneumatiky ze zákona opatřeny. Dezén běhounu nového modelu ContiSpringContact 1 vychází z osvědčené řady ContiEcoContact 5.
Náročný vývojNejvětší výzvou pro vývojové techniky bylo sladit funkci pružin a pryžových prstenců. Když tým pana Eydea podrobil první prototypy pneumatik testům na dráze Contidrom, ukázalo se, že vozidla „skáčou jako klokani“. Toto nekontrolovatelné skákání bylo způsobeno konfliktem frekvencí vibrujících komponent pneumatiky. Proto technici vyvinuli „inteligentní“ pryžové prstence a opatřili pružiny vrstvou pryže, čímž omezili flexi pneumatiky a zajistili její hladší chod.Tajné testy vozidelContinental se více než rok věnoval v hanoverském regionu přísně tajným testům nových pneumatik ContiSpringContact 1. Pneumatiky byly testovány na přibližně 40 vozidlech. Řidiči shledali, že pneumatiky mají stejně dobré vlastnosti při brzdění, akceleraci i zatáčení, na které byli zvyklí z klasických pneumatik. Odhalili však také jeden velký rozdíl. Nové pneumatiky měly zhruba dvojnásobný kilometrový výkon a žádný z řidičů nezaznamenal jediný defekt. Od dnešního dne jsou navíc pro místní pracoviště správy silnic zpřístupněna data o zaznamenaných výmolech.Nové pneumatiky ContiSpringContact 1 jsou ode dneška k dostání u všech prodejců v 23 různých rozměrech – pro ráfky od 14” do 17” a rychlosti do 240 km/h. Continental plánuje uvedení dalších variant, zejména pak pro SUV.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).