Již celou řadu let se výrobci pneumatik snažili o vytvoření bezvzduchové pneumatiky. S nástupem nové pneumatiky ContiSpringContact 1 koncernu Continental se tento sen konečně stává skutečností. Prodej první série těchto pneumatik, o které již projevilo zájem několik největších výrobců automobilů, je zahájen právě dnes.
100 % pneumatika, 0 % vzduch: ContiSpringContact 1Moderní pneumatiky pro automobily jsou vyspělými produkty, které mají zpravidla jen jednu slabinu: při proděravění nebo dlouhodobém používání ztrácejí tlak. „Pneumatiky, které uvnitř nemají žádný vzduch, by mohly tento problém vyřešit. Avšak na druhou stranu nenabízejí potřebný tlumicí polštář mezi kolem a vozovkou,“ říká vývojový technik Ivan Eydea. „Pevná pryž nebude nikdy dostatečně flexibilní na to, aby pneumatiky měly dobré handlingové vlastnosti a současně nabízely požadovaný kilometrový výkon.“ U modelu ContiSpringContact 1 přišel Continental, přední hráč na evropském trhu, s převratným řešením. Nové pneumatiky jsou vybaveny pryžovým prstencem spojeným s ráfkem pogumovanými pružinami. Tyto pružiny propůjčují prstenci flexibilitu potřebnou ke zpracování sil působících po obvodu pneumatiky. Miniaturní senzory v pružinách detekují i jejich krátkodobé výraznější stlačení, čímž v řádu milisekund rozpoznávají výmoly na silnici a odesílají informace přes internet přímo na místní pracoviště správy silnic. S působením bočních sil se vypořádají přídavné „inteligentní“ pryžové prstence upevněné po stranách ráfků. Tyto prstence reagují na vibrace v pneumatice, při velkém zatížení se rychle smršťují a přitom stále zaručují spolehlivý přenos sil působících při zatáčení na vozovku. Pružiny a pryžové prstence jsou ukryty uvnitř pneumatiky, na jejíž bočnici najdete obvyklé údaje o rozměru a další povinné informace, kterými musí být všechny pneumatiky ze zákona opatřeny. Dezén běhounu nového modelu ContiSpringContact 1 vychází z osvědčené řady ContiEcoContact 5.
Náročný vývojNejvětší výzvou pro vývojové techniky bylo sladit funkci pružin a pryžových prstenců. Když tým pana Eydea podrobil první prototypy pneumatik testům na dráze Contidrom, ukázalo se, že vozidla „skáčou jako klokani“. Toto nekontrolovatelné skákání bylo způsobeno konfliktem frekvencí vibrujících komponent pneumatiky. Proto technici vyvinuli „inteligentní“ pryžové prstence a opatřili pružiny vrstvou pryže, čímž omezili flexi pneumatiky a zajistili její hladší chod.Tajné testy vozidelContinental se více než rok věnoval v hanoverském regionu přísně tajným testům nových pneumatik ContiSpringContact 1. Pneumatiky byly testovány na přibližně 40 vozidlech. Řidiči shledali, že pneumatiky mají stejně dobré vlastnosti při brzdění, akceleraci i zatáčení, na které byli zvyklí z klasických pneumatik. Odhalili však také jeden velký rozdíl. Nové pneumatiky měly zhruba dvojnásobný kilometrový výkon a žádný z řidičů nezaznamenal jediný defekt. Od dnešního dne jsou navíc pro místní pracoviště správy silnic zpřístupněna data o zaznamenaných výmolech.Nové pneumatiky ContiSpringContact 1 jsou ode dneška k dostání u všech prodejců v 23 různých rozměrech – pro ráfky od 14” do 17” a rychlosti do 240 km/h. Continental plánuje uvedení dalších variant, zejména pak pro SUV.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.