Již celou řadu let se výrobci pneumatik snažili o vytvoření bezvzduchové pneumatiky. S nástupem nové pneumatiky ContiSpringContact 1 koncernu Continental se tento sen konečně stává skutečností. Prodej první série těchto pneumatik, o které již projevilo zájem několik největších výrobců automobilů, je zahájen právě dnes.
100 % pneumatika, 0 % vzduch: ContiSpringContact 1Moderní pneumatiky pro automobily jsou vyspělými produkty, které mají zpravidla jen jednu slabinu: při proděravění nebo dlouhodobém používání ztrácejí tlak. „Pneumatiky, které uvnitř nemají žádný vzduch, by mohly tento problém vyřešit. Avšak na druhou stranu nenabízejí potřebný tlumicí polštář mezi kolem a vozovkou,“ říká vývojový technik Ivan Eydea. „Pevná pryž nebude nikdy dostatečně flexibilní na to, aby pneumatiky měly dobré handlingové vlastnosti a současně nabízely požadovaný kilometrový výkon.“ U modelu ContiSpringContact 1 přišel Continental, přední hráč na evropském trhu, s převratným řešením. Nové pneumatiky jsou vybaveny pryžovým prstencem spojeným s ráfkem pogumovanými pružinami. Tyto pružiny propůjčují prstenci flexibilitu potřebnou ke zpracování sil působících po obvodu pneumatiky. Miniaturní senzory v pružinách detekují i jejich krátkodobé výraznější stlačení, čímž v řádu milisekund rozpoznávají výmoly na silnici a odesílají informace přes internet přímo na místní pracoviště správy silnic. S působením bočních sil se vypořádají přídavné „inteligentní“ pryžové prstence upevněné po stranách ráfků. Tyto prstence reagují na vibrace v pneumatice, při velkém zatížení se rychle smršťují a přitom stále zaručují spolehlivý přenos sil působících při zatáčení na vozovku. Pružiny a pryžové prstence jsou ukryty uvnitř pneumatiky, na jejíž bočnici najdete obvyklé údaje o rozměru a další povinné informace, kterými musí být všechny pneumatiky ze zákona opatřeny. Dezén běhounu nového modelu ContiSpringContact 1 vychází z osvědčené řady ContiEcoContact 5.
Náročný vývojNejvětší výzvou pro vývojové techniky bylo sladit funkci pružin a pryžových prstenců. Když tým pana Eydea podrobil první prototypy pneumatik testům na dráze Contidrom, ukázalo se, že vozidla „skáčou jako klokani“. Toto nekontrolovatelné skákání bylo způsobeno konfliktem frekvencí vibrujících komponent pneumatiky. Proto technici vyvinuli „inteligentní“ pryžové prstence a opatřili pružiny vrstvou pryže, čímž omezili flexi pneumatiky a zajistili její hladší chod.Tajné testy vozidelContinental se více než rok věnoval v hanoverském regionu přísně tajným testům nových pneumatik ContiSpringContact 1. Pneumatiky byly testovány na přibližně 40 vozidlech. Řidiči shledali, že pneumatiky mají stejně dobré vlastnosti při brzdění, akceleraci i zatáčení, na které byli zvyklí z klasických pneumatik. Odhalili však také jeden velký rozdíl. Nové pneumatiky měly zhruba dvojnásobný kilometrový výkon a žádný z řidičů nezaznamenal jediný defekt. Od dnešního dne jsou navíc pro místní pracoviště správy silnic zpřístupněna data o zaznamenaných výmolech.Nové pneumatiky ContiSpringContact 1 jsou ode dneška k dostání u všech prodejců v 23 různých rozměrech – pro ráfky od 14” do 17” a rychlosti do 240 km/h. Continental plánuje uvedení dalších variant, zejména pak pro SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?