Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představí nejrychlejší octavii v historii podniku. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se ve světové premiéře představí nový vůz Octavia RS vycházející z třetí generace modelu, informovala ve středu automobilka.
„ŠKODA Octavia je srdcem naší značky a verze RS je vrcholem této modelové řady. Nová Octavia RS navazuje na dlouhou sportovní tradici naší značky. Tento vůz rozšiřuje rodinu Octavia směrem nahoru o sportovní model, který nabídne čisté emoce. Je to naše nejrychlejší a nejsilnější Octavia, kterou samozřejmě také stylově představíme. Festival rychlosti v Goodwoodu, se svými fascinujícími závodními speciály a návštěvníky, nadšenými pro automobilový a motocyklový sport, je ideálním místem světové premiéry modelu Octavia RS,“ říká Prof. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.V jihoanglickém Goodwoodu bude Octavia RS představena veřejnosti v rámci „Festival of Speed Moving Motorshow“, který se koná od čtvrtka 11. července 2013. Octavia RS bude hvězdou pavilonu značky ŠKODA, kromě toho se vůz zúčastní i závodu do vrchu.Goodwood Festival of Speed je motoristická akce, která se od roku 1993 každoročně koná v areálu Goodwood House v Goodwoodu u Chichesteru v hrabství West Sussex v Anglii. Pořadatelem je sportovní nadšenec Charles Gordon-Lennox, hrabě z March a Kinrary. Je to největší akce svého druhu na světě, která každoročně přivítá až 200.000 nadšených fanoušků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.