Audi A3 Sedan očekáváme již delší dobu. Nyní se konečně blíží a navazuje na ducha starších modelu A4.
Stálý růst modelů nutí automobilky k vývoji nových, menších řad, které velikostně nahradí dříve populární vozy, které již však přerostly do rozměrů, které mnoha zákazníkům nehoví. To je případ i modelu Audi A4. Právě takový "raison d'etre" najdeme i u Audi A3. Vždyť když přišla Audi A4 na trh, měla na délku 452 cm. Dnes má 471 cm. Právě proto přichází i A3 sedan s délkou 446 cm, čímž vyplňuje uvolněný prostor.
"Malý" sedan se ukázal na autosalonu v New Yorku, kde nabízí čtyři motorové verze - pro Ameriku netypickou dieselovou s výkonem 150 koní, a tři benzínové s výkony 140, 200 a 300 koní z motorů 1,4, 1,8 a 2,0. Všechny jsou samozřejmě přeplňované a názorně ukazují, co znamená takový downsizing po evropsku.
Nejsilnější varianta se jmenuje S3 a přináší také vylepešený podvozek, jak je již u vozů označených tímto písmenem tradicí. S převodovkou S-Tronic dovede tento stroj zrychlit z klidu na stovku za 4,9 sekundy, maximální rychlost je pak 250 km/h.
Prodeje v USA začnou přibližně za čtvrt roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.