Audi A3 Sedan očekáváme již delší dobu. Nyní se konečně blíží a navazuje na ducha starších modelu A4.
Stálý růst modelů nutí automobilky k vývoji nových, menších řad, které velikostně nahradí dříve populární vozy, které již však přerostly do rozměrů, které mnoha zákazníkům nehoví. To je případ i modelu Audi A4. Právě takový "raison d'etre" najdeme i u Audi A3. Vždyť když přišla Audi A4 na trh, měla na délku 452 cm. Dnes má 471 cm. Právě proto přichází i A3 sedan s délkou 446 cm, čímž vyplňuje uvolněný prostor.
"Malý" sedan se ukázal na autosalonu v New Yorku, kde nabízí čtyři motorové verze - pro Ameriku netypickou dieselovou s výkonem 150 koní, a tři benzínové s výkony 140, 200 a 300 koní z motorů 1,4, 1,8 a 2,0. Všechny jsou samozřejmě přeplňované a názorně ukazují, co znamená takový downsizing po evropsku.
Nejsilnější varianta se jmenuje S3 a přináší také vylepešený podvozek, jak je již u vozů označených tímto písmenem tradicí. S převodovkou S-Tronic dovede tento stroj zrychlit z klidu na stovku za 4,9 sekundy, maximální rychlost je pak 250 km/h.
Prodeje v USA začnou přibližně za čtvrt roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.