Audi A3 Sedan očekáváme již delší dobu. Nyní se konečně blíží a navazuje na ducha starších modelu A4.
Stálý růst modelů nutí automobilky k vývoji nových, menších řad, které velikostně nahradí dříve populární vozy, které již však přerostly do rozměrů, které mnoha zákazníkům nehoví. To je případ i modelu Audi A4. Právě takový "raison d'etre" najdeme i u Audi A3. Vždyť když přišla Audi A4 na trh, měla na délku 452 cm. Dnes má 471 cm. Právě proto přichází i A3 sedan s délkou 446 cm, čímž vyplňuje uvolněný prostor.
"Malý" sedan se ukázal na autosalonu v New Yorku, kde nabízí čtyři motorové verze - pro Ameriku netypickou dieselovou s výkonem 150 koní, a tři benzínové s výkony 140, 200 a 300 koní z motorů 1,4, 1,8 a 2,0. Všechny jsou samozřejmě přeplňované a názorně ukazují, co znamená takový downsizing po evropsku.
Nejsilnější varianta se jmenuje S3 a přináší také vylepešený podvozek, jak je již u vozů označených tímto písmenem tradicí. S převodovkou S-Tronic dovede tento stroj zrychlit z klidu na stovku za 4,9 sekundy, maximální rychlost je pak 250 km/h.
Prodeje v USA začnou přibližně za čtvrt roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.