Malé SUV by si rádo vzalo něco z tržního podílu Opelu Meriva či Škody Roomster. Podaří se proniknout do rodinných kruhů?
Kompaktní SUV, postavené na společném technickém základu jako Opel Mokka či Buick Encore, bude poháněno třemi výkonnými agregáty. Základním zážehovým motorem o objemu 1,6 litru a výkonem 85 kW, turbokompresorem přeplňovaným 1,4 litrem s 103 kW/140 koňmi a jedinou naftovou jednotkou – turbodieselem o objemu 1,7 litru CDTI s výkonem 96 kW/130 koní.
Důležité jsou jízdní vlastnosti. Na ty tento americký sportovec sází. Verze s atmosférickým motorem bude poháněna oproti zbylým dvěma pouze přední nápravou. Mnohem zábavnější svezení jistě poskytnou přeplňované agregáty, ať již vlivem vyšší dynamiky motorů či pohonem všech kol. O všem bude rozhodovat adaptivní systém.
Součástí výbavy LS bude ESC – elektronická kontrola stability, TSC, 6 airbagů, rádio s přehrávačem CD MP3, 6 reproduktorů, tempomat, Bluetooth, USB, AUX-in, výškově a podélně nastavitelný volant, zadní sedadlo sklopné a dělené v poměru 60/40 a jiné. Výbava LT se může například pyšnit systémem Chevrolet MyLink, zadní parkovací kamerou, palubním počítačem, loketní opěrkou. Samozřejmostí bude široká paleta barev, 16-palcové disky z lehkých slitin nebo ocelové disky s kryty.
S řadou úložných prostor, velkým zavazadlovým prostorem o objemu 356 litrů v základu, šesticí airbagů, dostáváme ideální rodinné SUV za přijatelnou cenu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.