Škoda Octavia třetí generace se taktéž dočká nejsilnější varianty již tradičně nazvané RS. Ukáže se na tradičním festivalu v Goodwoodu.
Modely RS odvozené od Octavie byly vždy populární a bylo by velkým překvapením, kdyby od nich automobilka upustila. A nestalo se tak. Škoda přitom rezignovala na tradiční data představování novinek, totiž na autosalonech, a raději ukazuje svá nová vozidla v časech mezi nimi. Pravděpodobně se ji tak dostane více pozornosti nejen u nás, ale i v zahraničních médiích.
Škoda Octavia RS se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu, což je tradiční každoroční sjezd rychlých vozů v Británii při příležitosti závodu do vrchu. Díky svému puncu legendárnosti se nejedná o pouhý závod, ale při jeho příležitosti jsou mnohdy představovány nové koncepty i sériové vozy. Mezi nimi bude právě i Octavia RS.
Ačkoliv vzhled již známe z uniklých fotografií, prozatím neznáme technické parametry. Minulé RS mělo výkon 200 koní a je jasné, že nová generace již z principu nemůže být slabší. Očekává se proto posílení na 220 koní, ale ve hře je také užití 250koňového agregátu, podobně jako u Golfu GTI.
Více bychom se měli dozvědět 11. července.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.