Jaguar tradičně označuje nejvýkonnější varianty své nabídky písmenem R. Nyní přichází s tímto označením i největší nabízený model R.
Silné mastodontní limuzíny jsou mezi zákazníky žádané. Mercedes vyrábí své varianty AMG s výkonem až 612 koní, Audi má zase v nabídce model S8 s výkonem 512 koní. Také Jaguar v posledních několika generacích nabízí silnou variantu, kterou nazývá XJR.
Minulá generace XJR nabízela výkon 375 koní, což by pro dnešní dobu bylo již zoufale málo. Nová generace proto ukrývá pod kapotou osmiválec o nezveřejněném objemu, který však pravděpodobně bude větší než 4 litry u minulé generace. Nejen objem, ale i technický pokrok vedli k navýšení výkonu na 550 koní, čímž se ostrá šelma dostává do pravé německé ligy.
Očekává se, že jde o osmiválec původem z kupé XK, jehož objem je 5,0 litru a maximální točivý moment je 680 Nm. Zrychlení z klidu na sto pak téměř jistě pokoří hranici 4,9 sekund, neboť právě tato hodnota přísluší slabšímu XJ s 510koňovým motore.
Více se dozvíme na autosalonu v New Yorku, který začíná příští týden.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?