Jaguar tradičně označuje nejvýkonnější varianty své nabídky písmenem R. Nyní přichází s tímto označením i největší nabízený model R.
Silné mastodontní limuzíny jsou mezi zákazníky žádané. Mercedes vyrábí své varianty AMG s výkonem až 612 koní, Audi má zase v nabídce model S8 s výkonem 512 koní. Také Jaguar v posledních několika generacích nabízí silnou variantu, kterou nazývá XJR.
Minulá generace XJR nabízela výkon 375 koní, což by pro dnešní dobu bylo již zoufale málo. Nová generace proto ukrývá pod kapotou osmiválec o nezveřejněném objemu, který však pravděpodobně bude větší než 4 litry u minulé generace. Nejen objem, ale i technický pokrok vedli k navýšení výkonu na 550 koní, čímž se ostrá šelma dostává do pravé německé ligy.
Očekává se, že jde o osmiválec původem z kupé XK, jehož objem je 5,0 litru a maximální točivý moment je 680 Nm. Zrychlení z klidu na sto pak téměř jistě pokoří hranici 4,9 sekund, neboť právě tato hodnota přísluší slabšímu XJ s 510koňovým motore.
Více se dozvíme na autosalonu v New Yorku, který začíná příští týden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.