Jaguar tradičně označuje nejvýkonnější varianty své nabídky písmenem R. Nyní přichází s tímto označením i největší nabízený model R.
Silné mastodontní limuzíny jsou mezi zákazníky žádané. Mercedes vyrábí své varianty AMG s výkonem až 612 koní, Audi má zase v nabídce model S8 s výkonem 512 koní. Také Jaguar v posledních několika generacích nabízí silnou variantu, kterou nazývá XJR.
Minulá generace XJR nabízela výkon 375 koní, což by pro dnešní dobu bylo již zoufale málo. Nová generace proto ukrývá pod kapotou osmiválec o nezveřejněném objemu, který však pravděpodobně bude větší než 4 litry u minulé generace. Nejen objem, ale i technický pokrok vedli k navýšení výkonu na 550 koní, čímž se ostrá šelma dostává do pravé německé ligy.
Očekává se, že jde o osmiválec původem z kupé XK, jehož objem je 5,0 litru a maximální točivý moment je 680 Nm. Zrychlení z klidu na sto pak téměř jistě pokoří hranici 4,9 sekund, neboť právě tato hodnota přísluší slabšímu XJ s 510koňovým motore.
Více se dozvíme na autosalonu v New Yorku, který začíná příští týden.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?