Korejská automobilka SsangYong se probrala z klinické smrti a vrhá se do útoku. Snad není autosalonu, kde by se neukázala nějaká nadějná novinka.
SsangYong je v Evropě znám zejména jako výrobce SUV, ačkoliv v rodné Koreji vyrábí i sedany Chairman, dodávky a menší autobusy. Díky spojenectví s Mercedesem dokáže SsangYong vyvážet do Evropy svá technicky poměrně vyspělá SUV založená právě na mírně starších komponentách od Mercedesu.
SsangYongu se však v posledních letech nedařilo, zejména kvůli nedostatečnému tahu na branku v úrovni zpracování a zejména kvůli kontroverznímu designu. Tomu je ale konec. SsangYong inovoval téměř celou modelovou řadu a další novinky chystá.
Koncept LIV-1 představuje velké, luxusní SUV. Mělo by být vybaveno pokročilou elektronikou, jejíž dárcem bude pravděpodobně právě Mercedes. Více informací o novince nemáme, snad jen to, že se ukáže na autosalonu v Soulu. Zde by se měla ukázat i nejluxusnější verze modelu Chariman W.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?