Korejská automobilka SsangYong se probrala z klinické smrti a vrhá se do útoku. Snad není autosalonu, kde by se neukázala nějaká nadějná novinka.
SsangYong je v Evropě znám zejména jako výrobce SUV, ačkoliv v rodné Koreji vyrábí i sedany Chairman, dodávky a menší autobusy. Díky spojenectví s Mercedesem dokáže SsangYong vyvážet do Evropy svá technicky poměrně vyspělá SUV založená právě na mírně starších komponentách od Mercedesu.
SsangYongu se však v posledních letech nedařilo, zejména kvůli nedostatečnému tahu na branku v úrovni zpracování a zejména kvůli kontroverznímu designu. Tomu je ale konec. SsangYong inovoval téměř celou modelovou řadu a další novinky chystá.
Koncept LIV-1 představuje velké, luxusní SUV. Mělo by být vybaveno pokročilou elektronikou, jejíž dárcem bude pravděpodobně právě Mercedes. Více informací o novince nemáme, snad jen to, že se ukáže na autosalonu v Soulu. Zde by se měla ukázat i nejluxusnější verze modelu Chariman W.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?